לידר שוקי הון מתחיל לסקר את המלט בהמלצת "קנייה"; מעריכים כי המניה מתומחרת בחסר עמוק

תוצאות הרבעון השלישי צפויות להיות פושרות, אך כבר ברבעון הרביעי ולתוך 2008 צפויה חזרה למסלול של צמיחה מהירה

בית ההשקעות, לידר שוקי הון, החל לסקר את חברת המלט בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 64 שקל למניה.

המלט עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק רכיבים (ברזים, שסתומים, מחברים) למערכות הולכת נוזלים וגזים בלחצים ובטמפרטורות גבוהות בשתי תעשיות עיקריות: תעשיית תהליך - תחנות כוח, בתי זיקוק, תעשיית הכימיקלים ועוד ותעשיית המיקרו אלקטרוניקה, בעיקר מוליכים למחצה.

האנליסט, יואב בורגן, כותב כי מחברת נישה מקומית, המייצרת מחזור שנתי של מיליוני דולרים בודדים בתחילת העשור הקודם, הפכה המלט לגורם מוביל בחברות השורה השנייה, עם מגוון מוצרים גדול, חדשנות במוצרים ומערך ייצור המשלבים טכנולוגיה, אוטומציה ורובוטיקה, שהם בבחינת יתרון תחרותי.

בורגן מציין כי ב-2006 בוצעה קפיצת מדרגה משמעותית בפעילות החברה, שניזונה מביקושים חזקים בשווקים (בעיקר שווקי המוליכים למחצה), והבשלה של תהליכים מול לקוחות אסטרטגיים בתחום תעשיית התהליך. 2007 מתאפיינת בהמשכיות תהליכים אלה, לצד הטמעת תוכנית השקעות משמעותית, לנוכח ההגעה לקצה גבול הקיבולת של מתקני הייצור.

עוד מציין האנליסט כי בשנה האחרונה ביצעה החברה הטמעה של תוכנית השקעות בהיקף של כ-12 מיליון דולר, אשר הגדילה בכ-50% את כושר הייצור. תוכנית זו צפויה לתת מענה לביקושים למוצרים החדשים שפותחו. יתרה מזאת, קווי הייצור החדשים צפויים להניב רווחיות גולמית גבוהה מזו המייצגת את הפעילות הייצור הקיימת.

בלידר שוקי הון מעריכים כי הרבעון השלישי של השנה יהיה פושר מבחינת התוצאות העסקיות, בין השאר כתוצאה מהשפעות עונתיות. הכנסות החברה צפויות לצמוח ב-4.7% לסך של 18 מיליון דולר, והרווח הנקי צפוי להגיע ל-1.9 מיליון דולר, קיטון של 22% לעומת הרבעון המקביל.

עם זאת, מדגיש בורגן, כבר ברבעון הרביעי ולתוך 2008 צפויה חזרה למסלול של צמיחה מהירה, כתוצאה משילוב של השלמת תוכנית ההשקעות, יחד עם המשך הבשלת תהליכים מול לקוחות בתחום תעשיית התהליך, וחזרה למסלול של גידול בביקושים בשוק המוליכים למחצה בשנים 2008 ו-2009.

התחזית בלידר שוקי הון היא לצמיחה בשיעור של 22.5% בהכנסות 2008, שיסתכמו לסך של 97.2 מיליון דולר. הרווח הנקי צפוי לצמוח בשיעור של 39% לסך של 15.6 מיליון דולר.

להערכת בורגן, ההשקעה המתמשכת במו"פ, המוצאת את ביטויה באיכות גבוהה של מוצרים, האסטרטגיה הסדורה, המוכוונת על-ידי הנהלה איכותית, והגב הפיננסי החזק של בעלי השליטה יוצרים פוטנציאל להמשך צמיחה משמעותית בפעילות.

לבסוף מסכם בורגן כי המנייה מושפעת באופן בולט מהתוצאות העסקיות בטווח הקצר. אחרי תקופה ארוכה של תוצאות מצוינות, התוצאות הפושרות של הרבעון השלישי עשויות ליצור הזדמנות להגדיל את הפוזיציה במניה, לקראת הרבעון הרביעי ושנת 2008, הצפויים להמשיך את מגמת הצמיחה הגבוהה בהכנסות וברווח.

מניית החברה נסחרת בשוק במכפיל רווח נקי של 10.6 לשנת 2008. להערכת האנליסט, לנוכח הצמיחה המשמעותית הצפויה החל מהרבעון הרביעי של 2007 לתוך 2008, המניה מתומחרת בחסר עמוק.