"אל בעת", ביטאונו הרשמי של אסד: "לא נהסס לפתוח במלחמה להשבת הגולן"

"עמנו והנהגתנו נחושים לשחרר את אדמתנו הכבושה" * הדברים נכתבו במאמר מערכת של העיתון לציון יום השנה ה-34 למלחמת יום הכיפורים * ABC: תקיפת חיל-האוויר בסוריה נדחתה מספר חודשים בעקבות לחצים אמריקניים

"דמשק לא תהסס לפתוח מלחמה נגד ישראל כדי להשיב את השליטה בגולן" - כך נכתב הבוקר במאמר מערכת בעיתון הרשמי של שלטון אסד בסוריה. "עמנו והנהגתנו נחושים לשחרר את אדמתנו הכבושה"

העיתון "אל בעת", ביטאונו הרשמי של שלטון נשיא סוריה, בשאר אסד, פרסם הבוקר מאמר מערכת המזהיר כי דמשק לא תהסס לפתוח במלחמה נגד ישראל, כדי להשיב לעצמה את השליטה ברמת הגולן.

במאמר, שפורסם לציון 34 שנים לפרוץ מלחמת יום הכיפורים, נכתב כי "עמנו והנהגתנו נחושים באופן ודאי לשחרר את אדמתנו הכבושה - בכל האמצעים, הדרכים והשיטות. אנו ניצבים בפני אויב הנתמך בידי המדינה החזקה בעולם. זהו אויב אשר חומד את אדמתנו, אוצרותינו ותרבותנו, ואינו רואה בעולם הזה דבר פרט לאינטרסים שלו. זה אויב המוכן לעשות כל דבר כדי להשיג את האינטרסים הללו", נכתב במאמר.

"אויב זה טוען שהוא תומך בשלום בשעה שהוא עושה את ההיפך הגמור בכל המישורים. הוא דוחה את החוק הבינלאומי בהחלטותיו ומוצא מי שיתמוך בו בכך, והוא אף מנסה להפריד בין הערבים ולפצלם למספר ערוצים וכן לבודד כל מדינה מהאחרות. האויב הזה לא ישקוט מכיבושיו, ולא יחוש ביטחון או יציבות אלא ימשיך בתוקפנות שלו ובחוסר הנכונות להכיר בזכויות הערבים. זאת, באמצעות אחיזתו באדמה ובגירוש בעליה".

"התקיפה בסוריה נדחתה בעקבות לחצים אמריקניים"

בתוך כך, היום דיווחה רשת החדשות ABC כי תקיפת חיל-האוויר בסוריה, שעל פי דיווחי מקורות זרים נועדה לפגוע במתקן גרעיני, תוכננה להתבצע כבר לפני כמה חודשים, ונדחתה בעקבות לחצים אמריקניים.

מהדיווח עולה כי ישראל הציגה לוושינגטון תמונות לוויין שבהן, לטענתה, נראו מתקני אטום בשטחה של סוריה, לצד הוכחות כי המקור לטכנולוגיה במתקנים היא קוריאה הצפונית.