ארגון המורים הודיע על השבתת מערכת החינוך העל-יסודית מיום רביעי ללא הגבלת זמן

(עדכון) - רן ארז, יו"ר ארגון המורים, מעריך שהשביתה תהיה ארוכה ותתחרה בשביתות קודמות שארכו חודש וחצי ואף יותר

תלמידי בתי הספר העל-יסודיים שבו היום ללימודים מחופשת החגים, אבל מתברר שמדובר בחזרה למשך זמן קצר במיוחד. לאחר שבית הדין לעבודה מנע מהמורים להשבית את הלימודים בפתיחת השנה, ארגון המורים העל-יסודיים הודיע הערב על השבתת מערכת החינוך העל-יסודית החל ביום רביעי ללא הגבלת זמן.

המורים דורשים לשפר את תנאי שכרם ועבודתם, וטוענים כי האוצר נוקט עמם מדיניות של סחבת מזה שנה וחצי. הנהלת הארגון התכנסה בשעה ארבע בצהריים לקבל החלטה רשמית בנושא, והודיעה בערב על החלטתה.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים, מעריך שהשביתה תהיה ארוכה ותתחרה בשביתות קודמות שארכו חודש וחצי ואף יותר. "האמפתיה של שרת החינוך, יולי תמיר, לא עוזרת לנו בכלום, כי ראש הממשלה קובע בסופו של דבר. אבל אותו החינוך מעניין כמו שלג שירד בפטגוניה, לכן אני צופה שביתה ארוכה".

לדברי ארז, "ב-78' היתה השביתה הארוכה ביותר במערכת שארכה 46 יום, כשבעקבותיה הושגה למורים תוספת של כ-22%. ב-71' היתה שביתה של 45 יום, בה הושגה תוספת שכר של 30%". ארז מוסיף כי "התארגנו כלכלית כך שנוכל לממן למורים מענקים והלוואות שיאפשרו להם לצאת לחופשה ארוכה. קרן השביתה אמורה לתת מענקים למשפחות חד-הוריות, למשפחות ששני בני הזוג מורים ולמשפחות במצוקה כלכלית קשה. הקרן לא תוכל לשלם לכולם, אבל הלוואות בגובה המשכורת נטו כולם יוכלו לקבל. התארגנו לספק תעסוקה אלטרנטיבית למורים, ממילא הם עובדים כמעט בשכר מינימום".

ארז ממשיך גם היום לתקוף בחריפות את הסכם הרפורמה שנחתם עם הסתדרות המורים, שתמיר ומשרד האוצר קוראים למורים בעל-יסודי להצטרף אליו. "הצליחו לסדר את הסתדרות המורים ולחתום איתם על הסכם נוראי שהופך את המורים לעבדים. ההסכם מחייב את המורים להרבה שעות נוספות במחיר שמוזיל את ערך שעת עבודה בכ-50%, בשביל תוספת לשכר", טען. בהתייחסו לדרישות המורים, אמר ארז, כי המורים דורשים מספר דברים: שיפור משמעותי בשכר, שיפור תנאי העבודה בבתי הספר למורים ולתלמידים והחזרת שעות לימוד שקוצצו לתלמידים.

נציגי ארגון ההורים זועמים על כוונת ארז לצאת להשבתה ממושכת. אתי בנימין, יו"ר פורום ההורים הארצי, פנתה במכתב לארז: "כמי שמייצגת כמיליון וחצי תלמידים במדינת ישראל, אני פונה אליך בשם הורי התלמידים ומבקשת ממך למשוך את ידך מילדינו. לא הבאת ולו הישג קטן ביותר לטובת המורים אותם אתה מייצג. הנפגעים היחידים מהשביתה הם הילדים".

בתוך כך, תטוס הערב שרת החינוך, יולי תמיר, ל-48 שעות לארה"ב על מנת לשאת הרצאה בפני תורמים. ממשרד החינוך לא התקבלה תגובה.