כלל פיננסים בטוחה: תוצאות הרבעון השלישי עלולות לעצור את הריצה במניית דלק רכב

האנליסטים חותכים המלצתם מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" אך מותירים את מחיר היעד על כנו ברמה של 56 שקל למניה

כלל פיננסים בטוחה מעדכנת כלפי מטה את המלצתה ל דלק רכב מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", אך מותירה את מחיר היעד בעינו, ברמה של 56 שקל למניה.

האנליסט, יובל בן זאב, מציין כי בשנה האחרונה, בבית ההשקעות היו אופטימיים למדי בנוגע למניית דלק רכב, בשל הערכה להנהלת החברה, הישגי העבר, תשואת דיבידנד נדיבה ועוד. אולם, לאחר "ריצה" בשער המניה (96% בשנה האחרונה), הוא מוריד את המלצתו.

עם הסיבות לעדכון ההמלצה, בן זאב מונה את החשש מתוצאות הרבעון השלישי. להערכתו, ברבעון זה תרוויח דלק רכב כ-80 מיליון שקל, צמיחה של 13% מהרבעון המקביל אשתקד. לכאורה הישג מרשים, אך האנליסט חושש שלאחר הרווחים הגבוהים במחצית הראשונה של 2007, תיווצר אכזבה. יתרה מזאת, הוא חושש ששורת ההכנסות תהווה אכזבה, עם גידול של כ-7% בלבד.

סיבה נוספת היא מחסור בהיצע, שמשפיע לרעה על המכירות. להערכת בן זאב, המחסור יימשך לתוך 2008. מבחינה אסטרטגית, הוא מציין, מדובר במצב חיובי ביותר עבור יבואניות הרכב, אך החשש הינו מהאטה במכירות בטווח הקצר, עם דגש על הרבעון השלישי.

כמו כן, בכלל פיננסים בטוחה ממשיכים להיות אופטימיים לגבי מכירת דגמים חדשים, בייחוד מאזדה 2 ופורד מונדיאו החדשה. אך השפעת המכירות תבוא לידי ביטוי החל מהרבעון הרביעי.

עוד מציין בן זאב כי הירידה במלאי מכוניות מובילה לירידה באשראי לזמן קצר, כך שניתן היה לצפות לירידה בהוצאות המימון. עם זאת, יש לשים לב להחזקת החברה במניות פורד, שתרמה ברבעון השני הכנסות מימון של כ-11 מיליון שקל, וברבעון השלישי צפויה הוצאה של כ-6 מיליון שקל, בגין ירידת שער המניה.

האנליסט מציין גם את ההשפעה המעורבת של שערי החליפין. במהלך הרבעון השלישי התחזק הין למול הדולר ובמקביל התחזק גם האירו. חברה שמייבאת בין ובאירו איבדה יתרון יחסי. אם כי, ביחס לשקל, לא נרשם פיחות משמעותי במטבעות.

לבסוף מתייחס האנליסט למחיר המניה. לדבריו, המחיר אינו גבוה, אך כבר קשה לומר שמדובר בתמחור חסר עמוק. בנוסף, הוא מזכיר את סוף 2003, עת חל זינוק מרשים במניה וקפאון לאחר מכן. בכלל פיננסים חוששים שהדפוס הזה יחזור על עצמו לאחר השגת התוצאות המרשימות, הצפויות ב-2007.