התפתחות חיובית עבור אורמת: חברה יפנית נכנסה כשותפה בפרויקט הענק באינדונזיה

האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה: העסקה תיטיב עם אורמת משום שהיא תביא להצפת ערך לפרויקט ולבעלי המניות הקשורים בו, כולל אורמת

אורמת תעשיות , החברה האם של אורמת טכנולוגיות הנסחרת בארה"ב, מתכוננת להקים פרויקט גיאותרמי ענק של 340 מגה-וואט בהשקעה של עד 800 מיליון דולר באינדונזיה בשיתוף עם חברת MEDCO האינדונזית והיטוצ'ו היפנית. אורמת מחזיקה 12.75% מהזכויות בקונסורציום, היטוצ'ו מחזיקה 25% ו-MEDCO היא בעלת הזכויות הגדולה ביותר עם 62.25%. עד כאן אין כל חדש.

אולם אמש קיבל הפרויקט התפתחות חיובית כאשר סוכנות רויטרס דיווחה כי חברת Kyushu Electric Power מיפן, לה שווי שו' של 12 מיליארד דולר, החליטה לרכוש 25% מהזכויות של MEDCO בקונסורציום. סכום העסקה לא נמסר, אולם האנליסט יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה, המסקר את אורמת מקרוב, מציין כי "לדעתי מדובר בהתפתחות חיובית".

האנליסט מציין כי העסקה תיטיב עם אורמת משום שהיא תביא להצפת ערך לפרויקט ולבעלי המניות הקשורים בו (כולל אורמת). כמו כן, הכנסת שותף חזק נוסף לפרויקט תחזק אותו, וכן ההשקעה של החברה היפנית מאותתת על התקדמות הפרויקט.

נציין כי מנכ"ל MEDCO, הילמי פניגורו, אמר כבר בחודש מאי כי הוא מעוניין שחברת Kyushu תיטול חלק בפרויקט בשל ניסיונה הרב בתחום. אינדונזיה, החברה בקרטל הנפט אופ"ק, מרימה את הפרויקט על מנת להפיק אנרגיה חלופית כדי לענות על ביקושי הגבוהים במדינה ולהפחית את ההוצאות הגדולות הנובעות ממחירי הנפט הגבוהים בעוד מאגרי הנפט במדינה הולכים ואוזלים.