פטרוכימיים צפויה לדווח על הפסד רבעוני עקב המדד הגבוה ורווחים נמוכים בכרמל אולפינים

המתקנים החדשים בכרמל אולפינים, שמחצית ממנה מוחזקת ישירות בידי מפעלים פטרוכימיים, לא פעלו במלוא כושר הייצוא הפוטנציאלי

מצעד החברות המספקות אזהרת רווח ממשיך לצעוד, והפעם מדובר במפעלים הפטרוכימיים , צפויה לדוווח על הפסד רבעוני בעקבות המדד הגבוה ורווחים נמוכים בכרמל אולפינים. כאמור, עליית המדד בשיעור של 2.5% לעומת 0.7% ברבעון המקביל אשתקד, הביא חברות רבות להזהיר מפני גידול בהוצאות המימון צמודות המדד.

המתקנים החדשים בכרמל אולפינים, שמחצית ממנה מוחזקת ישירות בידי מפעלים פטרוכימיים, לא פעלו במלוא כושר הייצוא הפוטנציאלי. בהודעתה לבורסה, מציינים בחברה כי בכוונת כאו"ל (כרמל אולפינים) להגדיל בהדרגתיות את ניצול כושר הייצור.

עלייה בהוצאות פטרוכימיים העבירה אותה להפסד נקי של כמיליון שקל כבר ברבעון השני; החברה דיווחה באוגוסט על גידול של 75% בהוצאות ההנהלה ל-12.1 מיליון שקל וזינוק בהוצאות המימון ל-15.5 מיליון שקל לעומת 674 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

המפעליים הפטרוכימיים, שמלבד שליטתה בכרמל אולפינים העוסקת ביצור פולימרים, שולטת גם בסקיילקס , דרכה היא מחזיקה בבז"ן , ומחזיקה גם באבגול. הקבוצה נשלטת על-ידי דיוויד פדרמן, יעקב גוטשטיין ואלכס פסל. אלו מחזיקים בחברה באמצעות מודגל תעשיות (60.9%). בעלי העניין האחרים הם בתי הזיקוק (12.3%) וכתר פלסטיק (6.7%). מתחילת השנה עלתה מניית פטרוכימיים ב-43.9%.

פטרוכימיים