לונדון במחירי "לואו-קוסט"

חברת התעופה טומסון פליי, המפעילה טיסות מוזלות ברחבי אירופה, חנכה היום את הקו מאנגליה לישראל - והעלתה בשלב נוסף את התחרות על מחירי הטיסות לאי הבריטי

נחיתת המטוס הראשון מלונדון של חברת תומפסון פליי, ביום ה' בנתב"ג, מסמנת שלב נוסף בתחרות על כיסו של צרכן התיירות הישראלי.

החברה, השייכת לקונצרן התיירות הבינלאומי טואי, חנכה בטיסה זו את קווי הטיסות שהיא מתעתדת להפעיל מישראל ללונדון ולמנצ'סטר.

תומסון פליי מבטיחה למכור 10% מהכרטיסים בכל טיסה במחיר 99 דולר לכל כיוון (מחיר בסיסי של כ-200 דולר לכרטיס הלוך ושוב). מחיר הכרטיסים האחרים בכל טיסה ילך ויעלה ככל שיתקרב מועד הטיסה.

הטיסות לאנגליה ייערכו במטוסי בואינג מדגם 737 ובהם כ- 200 מקומות ישיבה.

גורמים בשוק התעופה העריכו כי למרות האפשרות להשיג מספר מסויים של כרטיסים מוזלים לטיסות החברה, מרבית הכרטיסים יימכרו במחירים דומים למחירים שמציעות החברות הסדירות הפועלות כיום בישראל. הערכה זו מתבססת בעיקר על העלייה הבלתי פוסקת במחירי הדלק המשפיעה ישירות על מחירי כרטיסי הטיסה.

אולם לפני שרצים להזמין כרטיס יש לזכור שמחיר הכרטיס בחברת טומסון פליי, כמו בחברות ה-low cost האחרות אינו כולל אוכל, שתייה וטיפול במזוודה המתומחרים בנפרד. גם מי שיחפוץ לשבת בצמוד לשותפו לנסיעה ייאלץ להיפרד מסכום כסף נוסף. כך לדוגמא גובה החברה 12 דולר לכוון עבור ארוחה, 10 דולר לטיפול במזוודה, ו-10 דולר עבור ישיבה משותפת. חישוב גס מצביע על תוספת של 52 לנוסע לכוון, המביאים את החישוב ל-300 דולר לכרטיס מוזל הלוך ושוב.

לשם ההשוואה המחיר הבסיסי לכרטיס הלוך ושוב ללונדון בחברת בריטיש אירווייז הוא 555 דולר, בחברת השכר ישראייר 419 דולר, ובאל על 469 דולר. מחירים אלה כוללים כמובן את כל השירותים הנלווים לטיסה. המחיר עולה כמובן בהתאם למועד ההזמנה וגמישות הכרטיס.

בימים אלה דן משרד התחבורה בבקשתה של חברת ישראייר להיחשב כ"מוביל נקוב" בקו ישראל-לונדון. במידה ובקשתה של ישראייר תענה בחיוב תגדל משמעותית התחרות על הקו ללונדון.

החברה תפעיל 3 טיסות שבועיות מ/אל לונדון ו-3 טיסות מ/אל מנצ'טר. הטיסות ללונדון נוחתות בשדה התעופה לוטון המרוחק כ-40 דקות נסיעה מהעיר.

עפ"י שיטת תמחור המקומות במטוס, ככל שההזמנה תתבצע במועד מוקדם יותר כך יגדל הסיכוי להשיג מחירים נמוכים יותר. את הכרטיסים ניתן להזמין שנה מראש באתר האינטרנט של החברה בכתובת www.thomsonfly.com לרגל פתיחת הקו ממנצ'סטר הודיעה החברה שתאפשר מכירת 25% מהכרטיסים במחיר של 49.99 דולר ל-4 תאריכים בראשית נובמבר 2009.

יצויין כי חברת טואי מפעילה מזה כשנה קווי טיסות מוזלים לכמה יעדים בגרמניה. קווים אלה זוכים לביקושים ערים, בייחוד לאור העובדה שמידי תקופה מכריזה החברה על מבצעים מיוחדים ומציעה כרטיסי טיסה במחירים המגיעים אחרי תוספת מיסי הנמל לעשרות בודדות של יורו.