ועדת הכלכלה מציבה גבולות חדשים לנהגי ישראל: נהג שישלח SMS בנהיגה ייקנס ב-1,000 שקל; נהג שיקרא SMS ייקנס ב-500 שקל

השימוש ב"ספיקר" בסלולרי יותר רק אם המכשיר יונח על מתקן יציב * לא אושרה לעת עתה בקשת משרד התחבורה לאסור גם שימוש בדיבורית בלוטות' ואוזנייה המחוברת בחוט לטלפון

נהג שייתפס שולח SMS בזמן הנהיגה ייקנס בסכום של 1,000 שקל - כך קבעה השבוע ועדת הכלכלה של הכנסת, בעקבות בקשת משרד התחבורה לאסור את השימוש בהודעות SMS בזמן נהיגה.

עם זאת, הוועדה החליטה להבחין בין שליחת SMS לבין קבלתו, וקבעה כי קנס מופחת יחול על נהג שיקרא SMS תוך כדי נהיגה. גובה הקנס טרם נקבע, אך ככל הנראה יעמוד על כ-500 שקל. החוק לא ייכנס לתוקף עד שלא יקבע גובה הקנס.

בנוסף, קבעה הוועדה תקנות בנוגע לשימוש ברמקול (ספיקר) של המכשיר הנייד בזמן נהיגה. על-פי התקנות החדשות, השימוש ברמקול יותר רק אם המכשיר מונח על מתקן יציב ברכב. כך, למשל, השימוש ברמקול תוך כדי נהיגה יהיה מותר אם המכשיר הונח בתוך המאפרה, במתקן הכוסות או נתלה על המראה, אך אם הוא הוצב על הברכיים - ייחשב הדבר לעבירה, כאילו הדיבור נעשה תוך כדי החזקת המכשיר ביד, והנהג ייקנס ב1,000 שקל.

כמו כן, ביקש משרד התחבורה לאשר תקנות על-פיהן ייאסר השימוש בזמן נהיגה בדיבורית מסוג בלוטות' או באמצעות אוזנייה המחוברת בחוט למכשיר הטלפון, אולם לאור התנגדות יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), נמשכה הבקשה והיא תיבחן מחדש. לטענת ארדן, אין כל הבדל בהפרעה בריכוז בין שימוש בדיבורית מסוגים שונים.