"לא יעלה על הדעת שבאטימות רגשית ובהתעלמות מדעת הקהל, תתמוך הפרקליטות, יגבה היועץ המשפטי ויאשר הבג"ץ החלטה מבישה"

כך אמר הערב יובל רבין, בנו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בעצרת הזיכרון במלאות 12 שנים להירצחו * "מה שהתחיל בהיתר נישואים, לידה ומילה ונמשך במסע הסתה - ייגמר ברוצח שיסתובב בינינו בעדת ילדיו, חופשי ומאושר"

בנו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל חתם הערב בדבריו את העצרת המרכזית בתל אביב לזיכרו של אביו שנרצח בכיכר לפני 12 שנה. בדבריו התייחס יובל לרוצחו של אביו שמחר ימול את בנו ושאל שאלות בנוגע ליהדותו. בנוסף תקף וביקר יובל רבין את מערכות אכיפת החוק השונות בשל התנהלותם סביב מתן האישור לעריכת הברית לבנו של הרוצח מחר, ה-4 בנובמבר, בכלא.

"'זריחה מוקדמת' היה שמו של מבצע האבטחה שנועד לשמור על הסדר והביטחון בעצרת השלום שהתקיימה בכיכר הזו ב-4 בנובמבר 1995. 'תנו לשמש לעלות, לבוקר להעיר' שרו המנהיגים שעל הבמה וסחפו את ההמונים בקהל. אבל הערב שטוף התקווה הזה הסתיים בליקוי מאורות גדול שמלווה אותנו מאז ולא מרפה.

"הערב בעודנו מתכנסים בכיכר הזו מתקיים במרחק כמה קילומטרים מכאן טקס אחר. מקורו בנוהג לקיים ליל לימוד תורה בלילה שלפני טקס ברית המילה. מטרתו של הלימוד לשמור על הרך הנולד ולא להותיר אותו חסר הגנה . שמו של הטקס הוא ברית יצחק. על יצחק האחר, אבא שלי וראש הממשלה של כולנו, זה שלזכרו אנחנו אנו עומדים כאן עכשיו, עליו איש לא שמר. דמו הותר וגבו הופקר מימינו ומשמאלו לכדורי הרוצח של אביו של הנימול.

"12 שנים עברו, אך יותר ויותר נדמה כי דבר לא השתנה והלקח רחוק מתמיד. גם היום כמו אז משתולל ללא רסן קמפיין ציני מתוחכם ומתוזמן היטב שנועד למרק את הפשע ושוב להתיר את הדם. גם היום נותרים הקולות המסיתים ללא מענה - רפיסות של דממה. היום בדיוק כמו אז.

"בהשתוממות מקוממת תהה השופט צבי גולדפיגר 'מה האסון הגדול בעריכת הברית בכלא' וסיכם בטיעון ש'העותר הוא יהודי'. יהודי בעיני הוא אדם ערכי ושומר חוק, בן לעם שהעניק לאנושות את הקוד המוסרי האוניברסאלי של עשרת הדיברות בתוכן הדיבר "לא תרצח".

"יהודי הוא מי שמל את בנו כדי להבדילו משאר העמים ולא זה שהפך אותנו לעוד מדינה, אלימה ופורעת חוק כמו הגרועות שבמדינות העולם. יהודי הוא מי שיודע שאחד מטעמי ברית המילה הוא לתת בגוף חותם גשמי ומשותף שנועד לאחד ולקבץ ולא לזרוע פירוד ושנאה בתוכנו.

"יהודי הוא מי שיודע כי אין שום ערך להורדת עורלת הברית מבלי להוריד את עורלת הלב. האיש שבלילה ההוא לפני 12 שנה עמד למרגלות הכיכר הזו ובקור רוח נטל לעצמו את תפקיד המאשים, השופט והמוציא להורג , האיש שעשה בחוקי הדמוקרטיה כבתוך שלו ממשיך להתל בהם עד היום ולטובתו.

"ומולו נציבת רעועה ודוממת חומה רופסת של מערכת אכיפת חוק שלא עשתה כלום כדי למגר את גל ההסתה ולמצות את הדין עם יוצריו וממשיכה בכך גם היום.

"לא יעלה על הדעת שבאטימות רגשית ובהתעלמות מדעת הקהל, תתמוך הפרקליטות, יגבה היועץ המשפטי ויאשר הבג"ץ החלטה מבישה כמו זו שהתקבלה שלשום בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. החלטה ההופכת את הכלא לאולם שמחות, את המוהל למאושר, את ההורים הטריים למנצחים ואת להקת המעודדים לצוהלים.

"מה שהתחיל בהיתר נישואים בלידה ומילה ונמשך במסע הסתה יגמר ברוצח שיסתובב בינינו בעדת ילדיו, חופשי ומאושר. אל תסכימו להסתפק באמונה שזה לא יקרה. השחיקה שביטוייה הנורא הוא שתיקה. ולכן אני קורא לכם די לשתיקה ודי לעמוד מנגד. זאת צריכה להיות זעקתם של הישראלים השפויים.

"הרוצח, אז כמו היום, לא רק פעל ובראש ובראשונה, הופעל. 12 שנים אחרי ומפעיליו עדיין לא נדרשו לתת הסברים ולשלם את המחיר. אקדחו של הרוצח הגיע איתו באותו לילה מר לכיכר כשהוא טעון בתמיכה מוסרית, מוראלית ואידיאולוגית שהתירה את הדם. אצבע אחת לחצה על ההדק אבל ידיים רבות הובילה אותה לשם".