העבודות להקמת המקטע הצפוני של הולכת גז טבעי יחלו ב-2008

דירקטוריון נתיבי הגז הטבעי אישר את ההתקשרות עם שותפות גיזוני-סולל בונה להקמת המקטע בהיקף של כ-180 מיליון שקל

התקדמות נוספת בפרויקט הולכת הגז הטבעי המבוצע על-ידי חברת הגז הממשלתית נתיבי הגז הטבעי. ל"גלובס" נודע, כי דירקטוריון נתיבי הגז הטבעי אישר בסוף השבוע את ההתקשרות עם שותפות גיזוני-סולל בונה להקמת המקטע הצפוני של מערכת הולכת הגז הטבעי בהיקף הנאמד ב-180 מיליון שקל.

על-פי הערכות בממשלה ההסכם הסופי בין נתיבי גז לקבוצה צפוי להיחתם בתוך 10 ימים, והעבודות להקמת צנרת הגז לאזור הצפון צפויות להתחיל בתחילת 2008.

נתיבי הגז הטבעי בראשות היו"ר נחמה סנה והמנכ"ל דן ורדי היא החברה האחראית על הקמת תשתית הולכת הגז הטבעי.

נתיבי גז השלימה השנה את השלב הראשון בהנחת תשתית הגז הטבעי בדרום לאורך 95 ק"מ, בקו אשדוד-גזר-קריית גת-אשקלון. החברה פועלת להנחת מקטע ההולכה מקריית-גת לסדום (130 ק"מ), וכבר השלימה הנחת 75% מן התשתית.

כזכור, בשבוע שעבר נתיבי גז קיבלה לאחריותה את תפעול הצינור הימי להולכת הגז הטבעי מאשדוד לחוף דור. משרד התשתיות, בראשות השר בנימין בן-אליעזר ומנכ"ל המשרד, חזי קוגלר, הורה באחרונה להאיץ את הקמת תשתית הולכת הגז הטבעי לצפון הארץ במטרה להשלימה עד תחילת 2009.

נתיבי גז השלימה באחרונה גיוס של 260 מיליון שקל להמשך מימון הקמת תשתית הולכת הגז הטבעי. חלק מהגיוס ישמש כאמור למימון ההקמה של צינור הגז לצפון, מתחנת הכוח "חגית" שבאזור ואדי מילק למפרץ חיפה ולתחנת הכוח אלון התבור שבעפולה.

במקביל היא צפויה לצאת בגיוס נוסף בתחילת 2008. נתיבי גז כבר הזמינה את הציוד להתחלת העבודות ואם לא יהיה עיכוב של הרגע האחרון הן יחלו כבר לקראת סוף דצמבר.

יו"ר חברת נתיבי גז, נחמה סנה מסרה בתגובה, כי "הניסיון הנצבר של נתיבי גז בהקמת המקטעים המרכזי והדרומי יקצר את תהליך ההקמה ויקל בביצוע המקטע הצפוני של צנרת הגז שהוא בעל מאפיינים שונים".

סנה הוסיפה, כי החברה עושה כל מאמץ לסיים את הקמת המקטע הצפוני עד תחילת שנת 2009 במועד שנקבע ולאפשר לבתי הזיקוק ולמפעלי התעשייה בצפון הארץ לקבל את הגז וליהנות מהיתרונות הכלכליים והסביבתיים כתוצאה מהשימוש בו.