עובדי מפעל קפה עלית של שטראוס מתגעגעים לדיוויד פדרמן: "הוא היה לארג' איתנו, באה עופרה שטראוס ולקחה לנו הכול"

גם היום נמשכה השביתה במפעל הקפה בלוד, שהחלה ביום חמישי האחרון * העובדים מוחים על כך שהם משתכרים כ-20 שקל לשעה למרות ותק של למעלה מ-20 שנה * דובר קפה עלית: "לא צפוי מחסור בשוק בסוגי הקפה השונים"

גם היום (א') נמשכה השביתה במפעל קפה עלית של שטראוס הממוקם בלוד. העובדים, שפתחו בשביתה כבר ביום חמישי האחרון, מונעים כניסה ויציאה של סחורות ובכך מאיימים לפגוע באספקת הקפה לשווקים. העובדים דורשים תוספת שכר בגובה 10% למשך תקופה של שנתיים. לטענתם, למרות שמרבית העובדים מועסקים כבר למעלה מעשרים שנה, הם משתכרים 20.56 שקל לשעה בלבד.

ציון סופר, חבר בוועד העובדים, תקף בשיחה עם "גלובס" את הבעלים, עופרה שטראוס: "כשדיוויד פדרמן היה הבעלים (עד 1997 - ש.נ) הוא היה לארג' מאוד איתנו. היינו מקבלים מענקים ופרמיות שלפעמים הגיעו ל-2,000 שקל בחודש. אחר כך באה עופרה שטראוס, קיבלה מפעל מוכן שאנחנו בנינו ולקחה לנו את הכול. אפילו חצי אחוז של תוספת ותק היא רוצה לקחת לנו".

סופר מציין כי בשש השנים האחרונות פוטרו 30 עובדים ונותרו כיום 50 בלבד, אולם אלה לא זכו לתוספת שכר למרות שהם מבצעים עבודה קשה יותר. "מדובר במפעל רווחי ביותר שמייצר קפה עם נתח שוק גבוה במיוחד. למרות זאת מתייחסים אלינו ככה", אומר סופר. לדבריו, איש מההנהלה לא ביקש להיפגש עד עתה עם העובדים. "אני לא רואה את האור בקצה המנהרה", הוא הוסיף.

סופר טוען כי העובדים מוכנים לפרוש תמורת פיצוי ראוי. "אם הם רוצים לפטר אותנו, שייתנו לנו 300% פיצויים ונלך הביתה. אנחנו נחתום ונלך כולנו. אני אומר את זה בצער רב כי כואב לי על המפעל הזה. ההנהלה החדשה הביאה את המצב הזה כי זה לא היה ככה בעבר. המנכ"ל הקודם בחיים לא היה מגיע למצב של שביתה ותמיד היה אומר לנו שהוא מחשיב את עצמו לחבר ועד", נזכר סופר. לעומת זאת, לדבריו, ההנהלה החדשה בראשות דליה מנדלמן לא משתפת את הוועד בשום צעד.

משה ארבלי, יו"ר מרחב השפלה בהסתדרות, אמר כי הנהלת המפעל מוכנה לתוספת שכר של 2%-3% בלבד. "לצערי, ההנהלה לא יודעת כנראה להעריך את העובדים הוותיקים והמנוסים האלה", אמר ארבלי. לדבריו, בשבוע שעבר הגיעו העובדים אל נציגת הממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת, שהבינה את עמדת העובדים.

דובר עלית קפה מסר בתגובה, כי "מאז הקמת המפעל ועד היום אנו מקיימים מערכת יחסים מצויינת עם עובדי המפעל. גם כעת אנו עושים כל מאמץ לגשר על הפערים וליישב את הסכסוך במהירות האפשרית לשביעות רצונם של שני הצדדים. אנו משוכנעים שהסכסוך יבוא על פתרונות בהקדם. בנוסף, יש לציין כי אנו ערוכים היטב, ולא צפוי מחסור בשוק בסוגי הקפה השונים".