נשיאת העליון, דורית ביניש, בכנסת: נשים עדיין נתפשות כחלשות

הוועדה למעמד האשה בכנסת ציינה היום את "יום המאבק נגד אלימות כלפי נשים" * ביניש: הבעיה לא תיפתר רק בחקיקה אלא בשינוי גישה חברתית

הוועדה למעמד האשה בכנסת ציינה היום (ג') את "יום המאבק נגד אלימות כלפי נשים", ובאורח נדיר השתתפה בדיון נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש. כבר עם קום המדינה - הזכירה הנשיאה הראשונה של ביהמ"ש העליון - הוכרז על שוויון בין המינים. ואולם לדבריה, "עד היום לא רק שלא הגענו לשוויון, אלא שנשים עדיין נתפשות כקבוצה חלשה". היא הדגישה כי הבעיה לא תיפתר רק בחקיקה, אלא בשינוי גישה חברתית.

לדברי ביניש, אף שחל שינוי - הן בהתייחסות החברה לנשים והן בחקיקה ובכנסת - עדיין יש מקום לשיפור. "הגענו לחקיקה מתקדמת, וניתן לראות שבעשור האחרון ניתנה התייחסות רבה לנושא. יחד עם זאת, יש עוד הרבה מה לעשות", ציינה.

בהתייחסה לתופעת הסחר בנשים, העירה ביניש: "זוהי בעיה לא רק של מדינת ישראל, אלא של שיתוף פעולה עם גורמים אחרים. בעבר אף אחד לא ידע את מימדי התופעה, אך כשהתברר העניין - החקיקה היתה מהירה. עם זאת, לפני כשנה החקיקה אכן שונתה, אבל התופעות החמורות קשורות גם בהרבה תופעות אחרות בחברה", ציינה.

יו"ר הכנסת, דליה איציק, אמרה בדיון כי היא ציפתה לראות בישיבה יותר חברי כנסת ולא רק חברות כנסת. "שימו לב מה קורה סביבנו, יש כאן רק חברות כנסת וזה עצוב מאד", אמרה.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה בדיון כי פרשות קצב ורמון היו שני מקרי מבחן בנוגע למידת המחויבות של מערכת אכיפת החוק, ובראשה היועץ המשפטי לממשלה, בכל הקשור בהגנה על כבודן וגופן של נשים. "בשניהם נכשל היועץ כשלון מחפיר. הפרשות הזיקו למאבקן של נשים וכתוצאה מכך נשים פוחדות להתלונן", טענה.