גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בוב דיל

כשאורן מוברמן צועד בהפגנות התסריטאים נגד האולפנים הגדולים של הוליווד, אי-אפשר לטעון שהוא מקופח סדרתי. עם להיט חם בבתי הקולנוע (הביוגרפיה של בוב דילן, שאותה כתב עם טוד היינס, ידידו), יש לו דווקא סיבות לשתוק. אבל הילד מגבעתיים לא רוצה. ראיון > דוד שליט

את תסריט חייו של אורן מוברמן בשבועות האחרונים, ספק אם הוא יכול היה לכתוב בצורה מרתקת יותר. מצד אחד, כחבר באיגוד התסריטאים בארצות הברית הוא מחויב לעשרים שעות שבועיות במשמרות השביתה, וככזה הוא מפגין כאחרוני מקופחי השואו־ביזנס בניו יורק, עיר מגוריו, מול בנייני פוקס ודיסני. "אנחנו מקבלים הודעות במייל וב־SMS ומתייצבים עם השלטים ועם העכברוש המנופח, סמל מסורתי, במשמרות השביתה בניו יורק", הוא מספר. "קצת מטופש, אבל אפקטיבי בשביל להרתיע את שוברי השביתה".

מצד שני, בשבוע שעבר נרשם רגע שיא בקריירה שלו, כאשר יצא למסכים סרט מדובר מאוד בחתימתו, "אני לא שם" (I 'm Not There), המספר את סיפור חייו של בוב דילן. הסרט בנוי בצורה מקורית, כאשר שישה שחקנים שונים, ביניהם ריצ'רד גיר, כריסטיאן בייל ואפילו שחקנית, קייט בלאנשט, מגלמים צדדים שונים באישיותו של דילן (אף שהוא אינו מזוהה בסרט בשמו). הסרט זכה בשלושה פרסים בפסטיבל ונציה האחרון, וגרף את שבחי מבקרי הניו יורק טיימס והשיקגו סן טיימס. גם אם לא כולם אחוזי התלהבות, זהו הסרט המסקרן כרגע. טוד היינס, במאי הסרט, שותף לכתיבת התסריט וחברו הטוב של מוברמן, זכור מסרט קודם, "הרחק מגן עדן", שהיה מועמד בשעתו לארבעה פרסי אוסקר, כך שייתכן שמוברמן, שעזב את ישראל בתום שירותו הצבאי, לפני כעשרים שנה, עשוי להיות הדבר הישראלי הקרוב ביותר לפרס היוקרתי.

נתחיל בשביתת התסריטאים. זו החלה, כזכור, עם פקיעת ההסכמים הקודמים, שנחתמו ב־1988. אז היה הווידיאו הטכנולוגיה החדשה שהתסריטאים לא ממש הבינו את עוצמתה. ההסכמים ההם, שלפיהם התסריטאים מקבלים שיעור קטנטן מהכנסות האולפנים ממכירת סרטי וידיאו ותקליטוני DVD, הם החטא הקדמון שהתסריטאים לא מתכוונים לחזור עליו (ראו מסגרת). לדברי מוברמן, יש בתעשייה מעט מאוד כבוד לתסריטאים. "מחליפים אותנו כמו גרביים. לא נראית להם העבודה? תיפטר ממנו ותביא מישהו אחר", הוא אומר, ומפנה לספר "זיינו את התסריטאי", המציג את מערכת היחסים הכוחנית בין האולפנים לתסריטאים ההוליוודיים. אבל לא עוד. באו הטכנולוגיות החדשות, האינטרנט והסלולר, והתסריטאים נחושים להילחם על התנאים. "באופן מסורתי, חברי האיגוד במזרח ובמערב תמיד מפולגים, אבל בנושא השביתה זו אחדות מלאה".

מה המצב עכשיו?

"שני הצדדים זורקים חצאי עובדות, וקשה לדעת מה קורה. יש איומים באוויר שיהיו תביעות, הסטודיו הודיע שאף אחד לא יפסיק לעבוד, אבל זו שביתה חוקית. יש שמועות שהמפיקים של ג'יי לנו ושל דיוויד לטרמן נפגשו לתיאום אסטרטגי. לטרמן הרי הבעלים של התוכנית שלו, ובניגוד ללנו, ששייך ל־NBC, לטרמן יכול לנהל משא ומתן ישיר, אבל אז הוא שובר את הקו הנוקשה של האולפנים. זה עסק מסובך.

"הגרסאות הרשמיות נשמעות הוגנות, והמלחמה היא על תדמית ציבורית. על־פי הסקרים, 60%־70% מהציבור תומכים בנו. אבל עיתונות בבעלות רופרט מרדוק לא מפרסמת יותר מדי כתבות שתומכות בשביתה, כי השביתה היא נגד החברות הגדולות. בטעות חושבים שהשביתה היא נגד המפיקים, אבל הם לא בעלי הזכויות של מה שאנחנו כותבים, אלא האולפנים, ואלה שייכים לדיסני, לג'נרל אלקטריק - לחברות הגדולות".

זה הולך להסתיים בזמן הקרוב?

"האווירה קשה, וגם ההמשך נראה עגום. החוזים של השחקנים והבמאים יסתיימו בקיץ. כולם מדברים על שביתה גדולה אז, כל התעשייה ערוכה. זה מצב מטורף להיות בו, שהכול מאיים להיות משותק ב־30 ביוני. אז כולם מנסים לצלם כעת כמה שיותר סרטים, ובסדרות הטלוויזיה בעיקר, כי להם אין עתיד ליותר מכמה חודשים".

מוברמן מביא את הסרט החדש שלו כמקרה מייצג של רווחים בטכנולוגיה החדשה, ומבקש להדגים את מורכבות הפלטפורמות המתהוות בשוק. "הסרט על דילן בנוי משברי סיפורים, מאלמנטים שונים של מוזיקה", הוא מסביר. "בשלב מאוחר הוא יהיה על DVD ובאינטרנט, וחלק מחוויית הצפייה בסרט זה במרכיביו השונים. הוא אידיאלי לצפייה כזאת, ואם זה יהיה על האינטרנט - אני אשמח".

נשמע כמו הימור עצום, לעשות סרט כזה.

"קולנוע בכלל זה סיכון, אבל נכון, פה מדובר בסרט אקספרימנטלי בעלות של 18-20 מיליון דולר. הפקה לא ליניארית, משהו קונספטואלי לחלוטין, וזה אחרי שהאולפן שבו פיתחנו את הסרט בהתחלה, פרמונט, נסוג. ההנהלה התחלפה בדיוק. הם קיבלו מאיתנו את התסריט, שילמו על הפיתוח, ולא רצו את הפרויקט. השגנו את המימון מתשעה מקורות שונים. לקראת סיום שלב העריכה, הארווי (וויינסטיין) ראה את החומר. הוא קנה את הסרט להפצה על סמך טריילר של עשרים דקות".

ועכשיו, עם פתיחת עונת האוסקרים, הסרט שלכם עלול להיפגע מהשביתה, שאתה נמנה עם תומכיה.

"אכן זה פוגע בסרטים, כולל שלנו, כי שחקנים לא באים לדבר על הסרט שלהם בתוכניות האירוח של לנו ולטרמן, והמפיקים נאלצים להשקיע יותר בפרסום. לגבי האוסקרים - כמו שזה נראה כרגע, לא ברור אם בכלל יהיה טקס, כי אין להם כותבים. אבל אני לא מאמין שהם יוותרו, מדובר בעסק כלכלי אדיר".

"ילדות ישראלית טיפוסית"

מוברמן, 41, נולד וגדל בגבעתיים, הלך לנוער העובד, למד בבית ספר ברנר. "קיבלתי ונתתי מכות", הוא מספר, "ילדות ישראלית טיפוסית". הוא ראה סרטים, אבל לא יותר מדי, לא חשב אז בכלל על קולנוע. אביו, אהוד מוברמן, מי שעד לפני שנה שימש ראש המערך הבינלאומי של בנק לאומי, קיבל בשעתו מינוי בניו יורק, והמשפחה עקרה לשם. מוברמן השלים את לימודיו היסודיים בקווינס, ומשם עבר לתיכון יהודי במנהטן. הוא בא ארצה לשירות צבאי בנח"ל המוצנח, ואחרי השחרור חזר לניו יורק, ללימודי קולנוע בברוקלין קולג'.

בעזרת "אלמנט החוצפה הישראלי ולא מעט תחמונים", כדבריו, פילס לעצמו דרך לסטים של סרטים, שם יוכל לפגוש אנשים. הוא עבד כעוזר הפקה בסרט של לואי מאל, ופגש שם את השחקנית ג'וליאן מור. "התיידדנו, והיא אמרה לי, 'אתה חייב להכיר את טוד (היינס), הוא גאון'. ככה נפגשנו ונעשינו חברים. נהייתי מעורה בדברים שלו הוא בשלי, קראנו תסריטים אחד של השני, יעצתי לו. לפני שמונה שנים נולד הרעיון לעשות את הסרט על דילן".

את ההתחלה מוברמן חייב לשחקן סטיב בושמי, גם הוא חבר טוב שלו. "למעשה, התחלתי את דרכי עם רצון לביים. כתבתי תסריט והשגתי לו מימון בצרפת", הוא משחזר. "כמה ימים לפני הצילומים, החברה נסוגה מההתחייבות שלה, והפרויקט התמוטט. זה היה בערך בשנת 2000. התסריט הלא־מופק הפך לכרטיס ביקור שלי. שלחתי אותו לאנשים כדי שייתנו לי עבודה, ביניהם סטיב. הוא הזמין אותי לפגישה ושכר אותי כתסריטאי לסרט בשם 'קוויר', שמבוסס על עבודותיו של וויליאם בארוז. הפרויקט הזה ביש מזל. כמעט יצא לפועל לפני ה־11 בספטמבר, ואז השתנתה האווירה. אני לא רוצה להיות ציני, אבל השתמשו באירוע התאומים כדי לתרץ כל מיני מהלכים עסקיים, ואיך שהוא קשרו את 'קוויר' לאווירה שהשתנתה".

על סט של סרט אחר, פגש מוברמן עורך מהוצאת הספרים הבריטית הנחשבת פייבר אנד פייבר, וגויס לעבודה. בהמשך הכיר מוברמן עורך במגזין אינטרוויו, ובמשך שנים אחדות שימש בו כמבקר קולנוע וככתב־מראיין. במהלך עבודתו פגש אושיות הוליוודיות כמו ספייק לי, הארווי קייטל ואנג לי.

העבודה העיתונאית והפגישות הללו עזרו לך להשתלב בביזנס?

"זה יותר עזר לי בכתיבת תסריטים. למדתי להקשיב לאנשים. איך הם מדברים. הרי מרואיינים לא מדברים במשפטים שלמים, ואתה עושה את זה בשבילם, מזיז מילים, עורך את הדיבור שלהם. ראיינתי את אנג לי, והאנגלית שלו לא הייתה הכי טובה. נאלצתי להוסיף משהו מעצמי כדי שלדברים יהיה היגיון על הכתב. אני זוכר שנפגשנו מאוחר יותר באיזה אירוע. אנג לי בא וחיבק אותי, והודה לי שעשיתי אותו אינטליגנטי".

עד כמה השביתה פוגעת בפרויקטים שלך שנמצאים בפיתוח?

"אני עובד על פרויקט לוורנר שנקרא 'אימפריה', בשלב מתקדם עם הרבה התלהבות סביבו, והוא מושבת. אני חייב להם טיוטה ולא יכול לעבוד עליה, וזה מעכב אותי ואותם. זה סרט עתידני על מלחמת אזרחים שנייה בארצות הברית, שאם ייעשה מדובר בתקציב של 80-100 מיליון דולר. כמה מפסידים כעת? בטלוויזיה זה פשוט, כי הם מתוקצבים על־פי בסיס שבועי, אבל בקולנוע קשה יותר לאמוד את ההפסד.

"סרט נוסף שהשביתה עצרה הוא The Messenger, סיפור שמתרחש על רקע המלחמה בעיראק, על יחידה שתפקידה להודיע לאנשים על מות יקיריהם בצבא. במקרה הזה הציעו לי גם לביים, ואז באה השביתה. בגלל סיום החוזים של השחקנים בקיץ והחשש משביתה שלהם, כולם רוצים לצלם עכשיו, בין נובמבר למאי; זה הדד־ליין, וכל שחקן מקבל ערימות של תסריטים ומתחייב, וכשהוא קולט פתאום שאין תסריט ושאי־אפשר לשנות אותו, השחקן שוב נהיה פנוי. הפקת The Messenger תלויה בשחקנים שאצליח לאסוף וכמה תמיכה כלכלית תהיה לי. אבל יש הרבה היסטריה, ואווירת היסטריה לא בריאה לעשיית סרטים".

"להיות ישראלי זה לא מינוס"

מוברמן מתגורר עם אשתו ושני ילדיו, מאיה בת 13 ואמיר בן 9, באיסט סייד של מנהטן, קרוב לבניין האו"ם. לגור בניו יורק, הוא מודה, זה מגבלה, לוס אנג'לס הייתה עדיפה לעבודה בסרטים, אבל "אני לא מסוגל לגור בעיר שאי־אפשר ללכת בה ברגל". את רוב הקריירה שלו עשה בסרטים עצמאיים, "בהיי־אנד של הסרטים העצמאיים", כניסוחו. 20 מיליון דולר עולה סרטו הנוכחי, ו־15 מיליון דולר הוא תקציב סרטו הבא, "חיי נשואים", בכיכובו של ג'יימס בונד לשעבר, פירס ברוסנן, שייפתח בפברואר 2008.

"בסרט 'אימפריה' אני כבר אהיה בליגה של האולפנים הגדולים", הוא אומר. "בקולנוע עצמאי אתה לא יכול לכתוב לתסריט משהו שעולה הרבה כסף. אני לא יכול לפוצץ גשר בסרט עצמאי. בהוליווד כן". עוד סרט אולפנים שהוא מעורב בו, The Big Blow, הוא הפקה של פוקס עם חברת הסרטים של רידלי סקוט. הסרט, לדבריו, יושב שם הרבה זמן, ולא בטוח אם יצא כלל. "כמה תסריטאים ניסו לפצח אותו, זה לא עבד. אני הצלחתי, יחסית. אבל גם כאן אין דיאלוג בין תסריטאים לאולפנים, ואין לי מושג איך זה עומד".

תסביר לי מה עומד מאחורי הביטוי ההוליוודי "לפצח תסריט" - מה אתה הצלחת שאחרים לא?

"באופן הכי פשוט - לפצח זה לכתוב כך שהמממנים יאהבו את התסריט. זה יישמע ארוגנטי מצדי, אבל לא היה לי קשה לכתוב אותו. לפעמים אי־היכולת לפצח נובעת מחוסר התאמה בין תסריטאים ומפיקים, אין דיאלוג. סיפור הסרט הוא על קרב אגרוף שמתרחש בשנת 1900, וברקע מתרחשת סערת הוריקן. בשלב ראשון הביאו תסריטאי מהדור הישן. לא הלך. אחריו ניסו עם מי שכתב את הסיפור הקצר שעליו מבוסס התסריט, ובסוף אותי".

התפוקה שלך גדולה, או שזה נדמה לי?

"בוא נגיד שאני מעל הממוצע, וזה מפני שאני עובד על הרבה סרטים עצמאיים. כשאתה עובד לאולפנים, ההתחייבות שלך אקסקלוסיבית - פרויקט אחד ולאורך זמן. אתה עובד לאולפן, אבל גם מול המפיקים. בתוך כל שלב של כתיבת התסריט, יש לך עבודה מול מפיקי הסרט. יוצא שעל אף שאתה כותב שלוש גרסאות, בין לבין אתה עושה עוד שלושים טיוטות לפני שתגיע לסטודיו".

נשמע מתיש.

"זה מגיע למצב שאף אחד לא מסוגל להסתכל יותר על הפרויקט. זאת הסיבה שהרבה סרטים נקברים לפני שעשו אותם. אתה מפתח ומפתח ומפתח, ובסוף, אחרי כל־כך הרבה גרסאות ותסריטאים לרוב, שלכלכו ידיים בתסריט, אתה נשאר עם כלום, פרויקט שעלה מיליונים. אובר דיבלופמנט הוא מושג מוכר בתעשיית הסרטים, שלא מרבים לחקור אותו. השמועה היא שהאולפנים בהוליווד משקיעים בממוצע בין 500 ל־750 מיליון דולר בשנה בפיתוח, אבל הם מחזירים לעצמם את הכסף בבלוקבסטרים".

וכמה ממה שאתה כותב מגיע למסך?

"כשאתה עובד על עשרים תסריטים, ואחד מופק, זו הרגשה טובה. קנה המידה מעוות, קשה לעשות סרטים. אני עובד מתשע עד חמש, כל יום כותב, חוץ מאשר בשביתות ובחגים".

איך הפרויקטים נולדים? אתה יושב בבית וכותב, פונים אליך?

"חלק מהדברים אני יוזם, חלק מגיעים אליי, חלק אני קורא ספר, ואם אני חושב שאפשר לעשות מזה סרט, אני מרים טלפון לאנשים הנכונים. רוצים? תיקנו זכויות ונלך לסטודיו. את The Messenger כתבתי עם מישהו. אני מניו יורק והתסריטאי השותף שלי מאל־איי, ישבנו בטלפון ועשינו פיצ'ינג (הגשה, ד' ש') לשמונה חברות. אני עושה הרבה פיצ'ים בטלפון".

בטלפון? לא חסר לך מגע עין עם האיש מולך?

"לישיבה פנים אל פנים יש יתרון, אבל מה לעשות וכל הפיצ'ינג שלי פנים אל פנים נכשלו. יודע מה? אני אביא איתי מכשיר טלפון לפגישות".

לא ממש גדלת כאן, אבל אתה מעורב בפרויקטים וכותב תסריטים שהם לב־לבה של אמריקה. איך אתה מסביר את זה?

"האנגלית לא שפת אם, וזו מגבלה, אבל מגבלה חיובית. כך תהיה יותר זהיר ויותר רעב ללמוד - וזה שירת אותי לא רע. בכל פרויקט אתה לומד שפה, נכנס לראש אחר. בהתחלה כתבתי תסריט בעברית, ניסיון ראשון שלי לכתוב, ומאז זה לא קרה שוב".

פרויקט כמו The Messenger היה יכול בקלות להתרחש בישראל. לא מעניין אותך לעשות משהו כאן?

"התעשייה האמריקאית מאוד אוהדת ופתוחה לישראל. עצם זה שאני ישראלי מוצא חן בעיניהם, להיות ישראלי זה לא מינוס בתעשייה, וברמת השיחה זה עושה אותך מעניין. אבל להתחבר לפרויקט על ישראל? היו כמה ניסיונות של במאים ישראלים שנפגשנו, ומדי פעם שולחים לי פרויקט אמריקאי שמתרחש בישראל, אבל אני לא יכול להגיד לך שזה מה שמעניין אותי".

כלומר, קולנוענים ישראלים צריכים להפסיק לשחק משחקים כפולים - אם רוצים אמריקה, אז לחיות באמריקה.

"מבחינתי, היה צעד נכון מקצועית להיות פה ולא בישראל". ¿

עוד כתבות

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

המסחר בת"א ייפתח ברקע לעיצומי העובדים אתמול

מניית טבע צפויה לרכז עניין ● המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת ואילו המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות ● המסחר בתל אביב נפתח אתמול באיחור של יותר מ-3 שעות בשל עיצומי עובדים

זירת התאונה ביבנה/ צילום: ג'וזף

"מנופאים רבים קיבלו בתדהמה את התנהלות ההסתדרות"

ועד מפעילי עגורניה צריח מכתב נוקב ליו"ר ההסתדרות לאחר שהסתדרות קיימה דיון חירום עם נציגים של התאחדות בוני הארץ בעקבות קריסת המנוף ביבנה בתחילת השבוע ● המנופאים טוענים כי קבלנים מעסיקים מנופאים ללא רישיון, דורשים שעות עבודה מעבר למותר בחוק, ומתנערים מאחריותם באשר לתנאי העבודה של המנופאים

גרדיקור  פבל גורביץ', אריאל צייטלין ודרור סלעי /צילום : שלומי יוסף

גרדיקור גייסה 60 מיליון דולר כדי לאבטח שרתים טוב יותר

החברה הישראלית גייסה עד כה 112 מיליון דולר משורה של קרנות, בהן 83North, באטרי ונצ'רס ודויטשה טלקום ● בחברה השקיע גם אהוד ברק

ארז קמיניץ / צילום: איל יצהר

החגיגה נגמרה? המשנה ליועמ"ש: "לא נאפשר יותר הנחות של מיליון שקל במחיר למשתכן"

לדברי המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ, משרד המשפטים פועל לביטול הפערים בהנחות שכוללת התוכנית באזורים שונים בארץ ● ראש עיריית דימונה: "הבן שלי זכה במחיר למשתכן במודיעין, ואומרים לי שהוא זכה בפיס, והבת שלי זכתה במחיר למשתכן בדימונה וביטלה את הזכייה"

גולן יוכפז / צילום: אביב חופי

סאגת ההדחה של גולן יוכפז: הרשות השנייה מבקשת הבהרות מחדשות 13

יו"רית מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', ויו"רית דירקטוריון חדשות 13 ונציגת הציבור, זהר קדמון, צפויות להיפגש כדי לדון בנושא ● קדמון עצמה מתנגדת לכוונתם של בעלי רשת 13 לפטר את יוכפז ואף הבהירה זאת בתקשורת ● אם שמאלוב-ברקוביץ' תשתכנע שלא מדובר בתהליך שנעשה משיקולים לא ראויים, הסבירות שתתערב נמוכה

כספומט לאומי דיגיטל / צילום: בר-אל

כללית תשלם החזרים לחברי השב"ן באמצעות אפליקציית PAY של לאומי

מדובר במהלך שמאפשר לחברי הקופה שמחזיקים בשב"ן - הביטוח המשלים כללית מושלם וכללית פלטינום, לקבל החזרים באמצעות אפליקציית תשלומים ● "התשלומים יועברו ישירות למכשיר הנייד", מסבירים בלאומי

משה מנור - מנכ"ל פרוטליקס / תמר מצפי

משה מנור עוזב את פרוטליקס - דרור בשן, גם הוא מטבע, יחליף אותו; מניית החברה עולה

במקומו ימונה לתפקיד דרור בשן, גם הוא יוצא טבע (כמו מנור וכמו יו"ר החברה שלמה ינאי) ● בתקופת כהונתו של מנור כמנכ"ל איבדה מניית החברה 84% מערכה

אחד הפארקים של סיקס פלאגס בארה"ב / צילום: רויטרס / Mike Stone

כשהשוק נע כמו רכבת הרים, משקיעים בפארקי שעשועים

למשקיעים שעייפו מהתנודתיות במניות יש הזדמנות להגדיל חשיפה לאפיק הקונצרני, שנהנה מתנאים נוחים במיוחד הודות לסביבת הריבית האפסית בעולם ● סיקס פלאגס, מפעילת רשת פארקי השעשועים הגדולה בעולם, נהנית מסביבת המאקרו החזקה בארה"ב, שמעודד אנשים לצרוך יותר פעילויות בידור ופנאי, ואיגרות החוב שלה נסחרות בדיסקאונט ביחס לשוק הרחב

ענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק / צילום:Shutterstock  א.ס.א.פ קרייטיב

אחרי הנפילות אתמול: האם מניות הטכנולוגיה הן בועה

עונת הדוחות האחרונה הייתה הדגימה ניתוק מסוים בין שערי המניות לתוצאות העסקיות של החברות - פער שעורר ספקות בקרב המשקיעים ● שווי השוק של נאסד"ק הוא 36% משוויו של S&P 500, אך הרווחים מהווים רק 29%, מה שמרמז על מכפילים יקרים יותר ● מצד שני, הפער הזה רחוק שנות אור מזה של לפני 20 שנה: 44% עבור שווי שוק - 7% בלבד עבור הרווחים

מייסדיי ויגו מימין לשמאל רפאל כספי, אמיר קוטלר, דניס סירוב / צילום: ויגו

חברת בוש משקיעה בחברה החדשה של נשיא סקדו

חברת הסטארט-אפ ויגו (Veego), המפתחת תכנה לזיהוי תקלות בבית החכם, השלימה סבב גיוס סיד בהיקף 5 מיליון דולר ● מנכ"ל החברה אמיר קוטלר: "רצינו את בוש כמשקיעה כיוון שהיא הולכת לעשות לנו כמה קיצורי דרך ביציאה לשוק"

וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

הדיווח מספרד שהקפיץ את מניית טבע: האם וורן באפט מקדם מיזוג בין טבע ומיילן?

לפי דיווח באתר ספרדי, באפט מקדם יחד עם בנק ההשקעות קרדיט סוויס מיזוג בין שתי חברות התרופות הגנריות ● למעט הדיווח באתר הספרדי לא פורסמו דיווחים דומים בכלי תקשורת אחרים

גבי אשכנזי / קרדיט צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

"מוותר על החסינות שלי": הקמפיין החדש של כחול לבן בטוויטר

חברי הכנסת של סיעת כחול לבן העלו לטוויטר תמונות של עצמם עם השלט "מוותר על החסינות שלי" ● את המהלך יזמה ח"כ פנינה תמנו-שאטה ● מהליכוד נמסר: "לקבל מאשכנזי הטפות מוסר על ניקיון כפיים זה כמו להתייעץ עם בני גנץ על אבטחת מידע"

שלמה איזנברג / צילום: איל יצהר

במלם תים מבקשים לאשר את תנאי העסקת בתו של בעל השליטה

בעלי מניות חברת המחשבים בתחילת חודש יולי כדי לאשר, בין היתר, את המשך העסקתה של רויטל קליין, ביתו של בעל השליטה שלמה איזנברג (ויו"ר מלם תים) בעלות שנתית של כ-620 אלף שקל ● תנאי העסקתה של קליין לא צפויים להשתנות ביחס לתגמולים שהיא מקבלת כיום

מלון דן קיסריה המחודש / צילום: אורי אקרמן

8 חודשים אחרי שנכנס לשיפוץ: מלון דן קיסריה נפתח מחדש

עלות השיפוץ עמדה על 80 מיליון שקל ● המחירים ללילה לסוף שבוע בחודש יוני מגיעים לכ-2,000 שקל לזוג כולל ארוחת בוקר

עורך דין יוסי בנקל/ צילום:תמר מצפי

מנהל עיזבון סמי שמעון נגד עו"ד בנקל: לפסול אותו מלייצג בסכסוך על הירושה

ביהמ"ש העליון הורה למחוזי לבחון את טענות מנהל העיזבון של סמי שמעון, שלפיהן יש להורות לעו"ד יוסי בנקל לחדול מייצוגו של פרץ וינקלר, לשעבר סמנכ"ל הכספים של שמעון, בתביעתו נגד העיזבון • זאת, בטענה כי בנקל מצוי בניגוד עניינים, שכן ייצג את מנהל העיזבון הקודם • הסכסוך על ירושת המיליארדים מתנהל זה כעשור

פרופ' תמר פרץ / צילום: תמר מצפי

פרופ' תמר פרץ מצטרפת לוועדה המדעית המייעצת של קנאשור

פרופ' פרץ מתמחה בחקר הסרטן בכלל וסרטן השד בפרט, והחברה ציינה כי מדובר בצעד הקשור להודעתה הקודמת על כך שבכוונתה למקד פעילותה במוצרים הקשורים לבריאות האישה

מארגני האקתון והצוות הזוכה CeliAct / צילום: יוזמה לאומית

אראל מרגלית וטבע ערכו האקתון למציאת פתרונות למחלת הצליאק

באירוע השתתפו 180 יזמים ויזמיות מתחומי הבריאות הדיגטלית ● קופת החולים מכבי שיתפה לראשונה תיקיים רפואיים אמיתיים עם היוזמות הצעירות

יואב דופלט / צילום: סיון פרג'

כיל מעדכנת: דופלט, היו"ר הנכנס, לא יקבל מענק שנתי של מיליון שקל

היו"ר הנכנס של יצרנית הדשנים כיל נאלץ לוותר על מענק שנתי במזומן אותו אמור היה לקבל בתפקידו החדש ● בכיל ציינו בעדכון שפרסמו בנושא כי תנאי התגמול של דופלט "יורכבו ממענק הוני בלבד, אשר תנאיו יוותרו ללא שינוי"

דוד אבן צור, ראש עיריית קריית ים / צילום: פאול אורלייב

עיריית קריית ים נגד רפאל: דורשת לפנות אמל"ח ש"מסכן את הציבור"

חברת רפאל מפעילה בסמוך לעיר קריית ים את אחד מאתריה המרכזיים, ומצויה בסכסוך ארוך עם העירייה ● רפאל: "פועלים בהתאם לתקנות ולחוקים"

איתי בן זאב  / צילום: Gettyimages ישראל

הסכסוך בבורסה: עובדי הוועד שהושעו יוכלו לחזור מחר לעבודה

המאבק בין העובדים להנהלה החריף כאשר מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב השעה את שלושת העובדים לאחר ששלחו לרשות ניירות ערך מכתב בתפוצה רחבה של חברי הבורסה ● אלו בתגובה השביתו את הבורסה למספר שעות, מה שהביא לעיכוב בפתיחת המסחר ולפגיעה בתדמית של הבורסה לפני הנפקתה