עובדי חברת החשמל לא מבליגים: נעלו את משרדי המנהלים הבכירים בחברה

בין השאר מדובר בלשכות של ראש אגף משאבי אנוש, אבי ענתבי והמנכ"ל בפועל משה בכר; העובדים נמנעים בינתיים מנקיטת צעדים כנגד הדירקטוריון

עובדי חברת החשמל כצפוי, לא מבליגים על החלטת הדירקטוריון לאשר פרישה של כ-1,000 עובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות. אמש סגרו העובדים על מנעול את כל המשרדים של הסמנכ"לים הבכירים בחברה בהם ראש אגף משאבי אנוש, אבי ענתבי והמנכ"ל בפועל, משה בכר.

העובדים מאיימים שלא לאפשר לאף אחד מחברי ההנהלה להיכנס למשרדים עד לדיון בנושא תוכנית ההתייעלות, שלטענתם הוגשה באופן חד צדדי.

כזכור, דירקטוריון חברת החשמל החליט בסוף השבוע האחרון לאשר את תוכנית ההתייעלות בחברה, הכוללת פרישה של כ-1,000 עובדים במהלך השנתיים הקרובות. המדובר בפרישה של כ-700 עובדים, וזאת בנוסף ל-300 העובדים עליהם כבר סוכם שיעזבו במסגרת מבצע לפרישה מרצון.

בעקבות החלטת הדירקטוריון, התכנסו אמש ראשי הוועד לישיבה בתחנת הכוח בחדרה שבה נדונו צעדים נוספים כנגד ההנהלה והדירקטוריון בעקבות אישור תוכנית ההתייעלות. ככל הנראה, העובדים, לפי שעה לא ינקטו בעיצומים שעלולים לפגוע באספקת החשמל.

למרות סגירת משרדי המנהלים הבכירים, העובדים נמנעים בינתיים מלנקוט צעדים כנגד דירקטוריון החברה מאחר והם אינם מעוניינים בהסלמה נוספת ביחסים.

בתוך כך, יו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן, דיבר אתמול בטקס לעובדים ותיקים (מעל 37 שנים) שקיימה חברת החשמל, אמר כי אין מקום לבוא בטענות לדירקטוריון בעניין אישורה של תוכנית ההתייעלות, מאחר והיא הוגשה על-ידי הנהלת החברה. לדברי פרידמן, תפקידו של הדירקטוריון הוא לדון בתוכניות שהציגה ההנהלה, ולכן הטענות של ועד העובדים כלפי הדירקטוריון אינן במקומן.