תשקיף דורי הנדסה מגלה: בעלי השליטה בדוראד ימשכו דמי ניהול וייזום של כ-26 מ' ד'

התשקיף חושף כי שווי תחנת הכוח צפוי להסתכם בכ-840 מיליון דולר * מועצת מינהל מקרקעי ישראל טרם אישרה העברת הזכויות במקרקעין להקמת הפרויקט

פרטים חדשים אודות מיזם תחנת הכוח של קבוצת דוראד באשקלון. לגלובס נודע, כי בעלי השליטה בדוראד, חברת דורי הנדסה שבשליטת איש העסקים אורי דורי, ואדלקום שבשליטת יוסף אדלסבורג צפויים לקבל דמי ניהול וייזום בסך של כ-26 מיליון דולר במהלך הקמת הפרויקט, כך קובע ההסכם בין בעלי המניות במיזם.

מתשקיף שפרסמה באחרונה דורי הנדסה, המחזיקה בכ-18.75% ממניות דוראד עולה, כי דמי הייזום צפויים להתחלק באופן שווה בין א. דורי לאדלקום. כ-15% מהסכום ( 3.9 מיליון דולר) ישולם במועד הסגירה הפיננסית, 75% מהסכום (19.5 מיליון דולר) ישולם במהלך הקמת תחנת הכוח והיתרה (סכום של 10%) תשולם לא יאוחר שנה לאחר הפעלת תחנת הכוח.

עלות הקמת תחנת הכוח של דוראד נאמדת בכ-700 מיליון דולר. תשקיף חושף עוד, כי ההשקעה הכוללת בהקמת תחנת הכוח (כולל הוצאות מימון, ריבית ופחת) צפויה להסתכם בכ-840 מיליון דולר, כך שגובה דמי הייזום מהווה כ-3%-4% מהיקפו של הפרויקט. כאמור רוב הסכום ישולם לבעלי השליטה במהלך הקמת תחנת הכוח עד לשנת 2010.

קבוצת דוראד מתכננת הקמת תחנת כוח פרטית במתחם קצא"א באשקלון, בהספק של כ-800 מגה וואט שתופעל על בסיס גז טבעי. בעלי המניות בדוראד הם כאמור א. דורי ואדלקום (37.5%), קצא"א (37.5%) וחברת האנרגיה התורכית זורלו (25%). התחנה אמורה לקום במתחם קצא"א שמדרום לאשקלון.

התשקיף חושף עוד, כי דוראד טרם קיבלה את האישורים הנדרשים ממינהל מקרקעי ישראל להעברת זכויות החכירה הקיימות של המקרקעין מקצא"א לחברה הבת שתא"א (השותפה בדוראד), וכן להארכת תקופת החכירה.

נכון להיום, קצא"א הינה בעלת זכויות החכירה של המקרקעין עד לחודש מארס 2017, ומעוניינת להחכיר את המקרקעין לדוראד לתקופה של כ-25 שנה.

בנק הפועלים הסכים להעמיד לדוראד ליווי פיננסי של עד כ-85% מעלות הקמת תחנת הכוח, זאת בכפוף לחתימת הסכם מפורט עד ל-15 במארס 2008.

יצוין, כי דוראד חתמה עד כה על הסכם עקרונות על הסכם עקרונות עם EMG לרכישת גז ממצרים בהיקף כספי כולל הנאמד בכ-1.5 מיליארד דולר (100-125 מיליון דולר לשנה לתקופה של 15-20 שנה). התשקיף מגלה עוד, כי תוקף ההסכם הוא עד סוף חודש נובמבר 2007, ודוראד מנהלת מגעים להארכתו לתקופה נוספת.

נודע, כי באחרונה ביקרו ראשי דוראד במצרים, ולפי הערכות, דוראד צפויה לחתום על הסכם מפורט לרכישת הגז הטבעי מ-EMG במהלך החודשים הקרובים.

באחרונה צץ מכשול חדש בפני הקמת תחנת הכוח של דוראד לאחר שקבוצת OPC, שבשליטת משפחת עופר, עתרה לבג"ץ בבקשה להוציא צו שיאסור על הקמת תחנת הכוח בטענה שהקרקע הוקצתה לדוראד ללא מכרז.

דוראד פנתה באחרונה לבג"ץ בדרישה לדחות את העתירה על הסף, בטענה שהוגשה בחוסר תום לב זאת מאחר וקבוצת עופר עצמה ניהלה מו"מ עם קצא"א להקמת תחנת כוח באשקלון.

מדוראד נמסר בתגובה כי מדובר בהסכם שנדון בין בעלי המניות בחברה. בא. דורי מציינים, כי רוב הסכום שישולם יהיה רק בתום תקופת ההקמה של הפרויקט שייזומו החל כבר לפני כחמש שנים, וכנגד ההשקעה של מיליוני שקלים בייזום הפרויקט עד כה.

כמו כן, מציינים בחברה כי כחלק מההסכם בין בעלי המניות, בעלי השליטה בדוראד התחייבו להזרים הון עצמי לפרויקט בסכום של כ-52 מיליון דולר (20% מההון העצמי), זאת על פי חלקם היחסי בהון.