שרי אריסון תחבוש קסדה?

אורי שני לא לבד: בענף הנדל"ן הבעלים לוקחים המושכות לידיים

דבר אחד אי אפשר לומר על אורי שני: שהוא לא ידע להסתדר עם סיירת הנשים שהביאה עימה הבעלים. שני המחוספס ידע לנתב את דרכו בין שרי אריסון, שנכנסה יותר ויותר לעובי הקורה בשנים האחרונות, לבין אפרת פלד, המנכ"לית הצעירה של אריסון אחזקות ורוית ברניב, שתפסה במפתיע את כסא יו"ר שיכון ובינוי.

אבל בזמן ששני אחז בחוזקה בהגה, ודאג לתקן את החורים ולהחזיר את היציבות לספינה הענקית ששמה שיכון ובינוי, הלכה הסערה בחוץ והתגברה. הגלים הגבוהים, שהפכו בחודשים האחרונים את שוק הנדל"ן העולמי למאתגר ומעניין בהרבה (פתאום לא כל השקעה הפכה לבוננזה רגע אחרי החתימה), סדקו גם ידידות בין בעלים למנהלים. בעקבות זאת, בעלים רבים החליטו לעשות סדר בתוך הארגונים וגם המנהלים עצמם התעייפו והחלו לחפש אתגרים חדשים.

לכן החליט שני לעזוב את שיכון ובינוי (כשהקרקע בוערת אחרי שני ניסיונות הנפקה לא מוצלחים), לב לבייב החליף את ארז מלצר באפריקה ישראל, שעיה בוימלגרין נפרד אחרי תקופה קצרצרה מעמיקם אורן באזורים ועוד לא מעט סמנכ"לים ומנכ"לים, בחברות קטנות בהרבה, התפטרו/פוטרו ויצאו לתפקידים חדשים (טלי ירון אלדר בארזים, אבי נוטה באפריקה נכסים ועוד). לכל המנהלים הללו היה קרדיט מאוד גדול בארגון, אבל כולם ספגו מכות כואבות רגע לפני אותם שינויים (הנפקות כושלות וכדומה).

נכון להיום, ודאי על רקע המציאות הלא פשוטה בשווקים, לבעלי החברות יש בעיה לא פשוטה. ענף הנדל"ן הצמיח במרוצת השנים בעיקר בעלים דומיננטיים ועשירים, אבל הוא אינו משופע במנהלים שכירים זמינים (שחלקם פשוט הפכו בעצמם לבעלים או שהם לויאלים לחלוטין לבעלים). אי לכך, מאונס או מרצון, יתכן שנראה יותר ויותר בעלים מושכים בחוטים. חיים כצמן ונתן חץ עשו את מזמן, לבייב ובוימלגרין אימצו זאת בשנה האחרונה ואולי בקרוב נראה גם את שרי אריסון חובשת קסדה ועולה בעצמה על פיגומים.