קלי קלות: נבחנים בבחינות מועצת רואי החשבון נחשפו מראש לחלק ב' של הבחינה

ממשרד המשפטים נמסר: "הנושא הובא לידיעת רכז הבחינות במועצה מיד בתחילת הבחינה - 11 נבחנים שקיבלו בטעות את חלק ב' של השאלון התריעו על הטעות בפני המשגיח, והשאלונים נאספו מיד"

נבחנים בבחינות מועצת רואי החשבון נחשפו מראש לחלק ב' של הבחינה, כך שהתאפשר להם להתכונן לחומר בהפסקה בין שני חלקי הבחינה. כך טוענים נבחנים שנבחנו בבחינה שהתקיימה בימים האחרונים. הנבחנים, שלא נחשפו מראש לחלק ב', קובלים כי הדבר יוצר אפליה לרעתם.

לטענת הנבחנים, באחד האולמות, בהם התקיימה הבחינה, חולק בטעות לנבחנים השאלון של חלק ב' במקום השאלון של חלק א'. לדבריהם, לאותם נבחנים היתה אפשרות לדעת את השאלות של חלקה השני של הבחינה, ואף להתכונן אליו בהפסקה. חלק מהנבחנים מספרים כי ראו נבחנים רצים בהפסקה בבהילות לחומר הלימודים, והתפלאו על כך.

ממשרד המשפטים, שמועצת רו"ח מצויה תחת אחריותו, נמסר בתגובה: "הנושא הובא לידיעת רכז הבחינות במועצה מיד בתחילת הבחינה. 11 נבחנים שקיבלו בטעות את חלק ב' של השאלון התריעו על הטעות בפני המשגיח, והשאלונים נאספו מיד, ולאחר מכן ניתן להם שאלון של חלק א'. המועצה סבורה כי אותם נבחנים לא יכלו ללמוד ולעשות שימוש בשאלון בתקופת זמן כה קצרה ולא נגרם כל נזק או אפליה לעומת נבחנים אחרים".