מפעל המיגון ימגן את עצמו: עשות אשקלון תמגן את המתקן בעיר בעקבות ירי הפצמר"ים

אבנר רז, יו"ר הדירקטוריון של תע"ש שעשות אשקלון היא החברה הבת שלה, הורה על מיגון המתקן הפועל למיגון גגות מבני ציבור בשדרות וביישובי עוטף עזה

קרובים לצלחת: יו"ר הדירקטוריון של תע"ש, תת-אלוף במיל' אבנר רז, הנחה את חברת עשות אשקלון, החברה הבת של תע"ש, למגן את המתקן שפועל באשקלון במיגון גגות של תע"ש. ההחלטה התקבלה לאחר שפצמר"ים נורו בקרבת אשקלון בשבוע שעבר.

עשות אשקלון הינו מפעל בטחוני שבתוכו קיימים גם מתקנים אסטרטגיים. המפעל מעסיק למעלה מ-700 עובדים ונמצא בעיר אשקלון. יצוין כי תע"ש ממגנת את גגות מבני הציבור בשדרות ובישובי עוטף עזה במיגון שפותח בחברה. מדובר במיגון עם הרכב חומרים ייחודי שמוצמד לגגות הבתים.

כחברה הנמנית על התעשיה הצבאית, מייצרת עשות אשקלון מוצרים לחברות תעופה, חילות שיריון - כדוגמת ממסרות תעופתיות ואוטומטיביות, גלי הינע למנועי סילון, גלגלי שיניים, ממסורת לטנקים ונגמשי"ים ועוד. כיו"ר עשות אשקלון מכהן אבי פלדר , מנכ"ל תע"ש.

לפני מספר שנים החליטה הממשלה על הפרטת החברה. ההפרטה נוהלה בידי רשות החברות, אולם עד כה ההפרטה לא צלחה. בתוך כך יצוין כי 15 מפעלים באזור שדרות ועוטף עזה הזמינו מיגון מחברת דוודים וצינורות-תעשיות אנרגיה למיכלי אמוניה הנמצאים לצורכי קירור במפעלי מזון רבים וחשופים לפגיעות טילים.

בשדרות, ישובי עוטף עזה ובצפון הארץ יש מפעלים רבים, בעיקר בתעשיית המזון, המחזיקים מיכלי אמוניה לצורך קירור, וחשופים לפגיעה של טילים שעלולה לגרום לנזק כבד. ההזמנות נעשו בהיקף של כ-4 מיליון שקל.

הפרויקט מבוצע בעזרת ציוד מיוחד של חברת "רובינט" מצרפת, במקביל להקמת מערכות החסימה נדרשים המפעלים לחפות את מיכלי האמוניה בהגנה של בטון ושמיכות קרמיות.