נסראללה ממשיך לשחק בדעת הקהל: "בידינו שרידי גופות; המו"מ להחזרת החטופים מתנהל באיטיות"

"חיזבאללה הציע לקבל שרידי גופות של חיילי צה"ל, אך בי"ם לא קידמו את המו"מ", אמר מזכ"ל חיזבאללה, בראיון לרשת טלוויזיה לבנונית * על המגעים לשחרור החיילים החטופים: "המו"מ נמשך - בעוד שבועיים-שלושה נדע אם הוא מתקדם" * מחאה ישראלית באו"ם: מועצת הביטחון השמיטה כל התייחסות לשני החיילים החטופים

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שוב משגר הפתעה כואבת לעבר ישראל: "יש בידיי שרידי גופות של חיילי צה"ל, שנותרו על אדמת דרום-לבנון במלחמה האחרונה", אמר בראיון טלוויזיה ששודר הלילה בלבנון. לדבריו, המשא-ומתן להחזרת שני החיילים החטופים מתנהל באיטיות, והוא אינו מתרשם שישראל רוצה מידע על החיילים

"חיזבאללה הציע לישראל לקבל שרידי גופות של חיילי צה"ל שנותרו על אדמת לבנון במלחמה האחרונה, אך בירושלים לא קידמו את המשא-ומתן ולא גילו בכך עניין" - כך אמר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה אמש.

בראיון לרשת טלוויזיה לבנונית, NBN, התייחס נסראללה גם למגעים לשחרור החיילים החטופים: "האויב הציוני מנהל את המגעים באיטיות, ואנחנו לא מתרשמים שהוא רוצה מידע על החיילים", אמר מזכ"ל חיזבאללה. "ברגע מסוים הרגשנו שהישראלים רציניים, אבל עכשיו זה כבר לא כך. המשא-ומתן נמשך, ובעוד שבועיים-שלושה נדע אם הוא מתקדם בצורה חיובית או שלילית".

נסראללה התייחס גם לאפשרות של עימות נוסף מול ישראל, ואמר "איננו רוצים מלחמה, אבל אנחנו מוכנים אליה אם תפרוץ". נסראללה הביע ביטחון בכוח ארגונו, והכחיש את העובדה שיכולת ירי הרקטות שלו נפגעה.

למרות הדברים בנוגע לישראל, רוב הראיון עסק במשבר הנשיאות בלבנון. נסראללה חזר על דרישתו לקבל ייצוג של שליש מהממשלה העתידית, וטען כי ישראל היא שעומדת מאחורי רוב החיסולים בלבנון.

ישראל מוחה: שמות שני החיילים הישראליים שנחטפו ע"י חיזבאללה הושמטו מדו"ח של מועצת הביטחון; רק גלעד שליט הוזכר, וגם זה בקושי * מבחן לנשיא הלובי של מועצת הביטחון, שנכנס היום לתפקידו

מחאה ישראלית באו"ם: מועצת הביטחון השמיטה כל התייחסות לשני החיילים החטופים

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, מביע במכתב את מורת רוחה של ישראל מהעובדה, שדו"ח של המועצה על המצב במזה"ת, שהופץ באחרונה, השמיט כל התייחסות לשני החיילים.

הדו"ח מתייחס רק לגלעד שליט, שנחטף ב-25 ביוני 2006, ומציין שהוא מוחזק בשבי מזה 19 חודשים. גילרמן מוחה על העובדה שהקטע על שליט אינו טורח להזכיר, שהוא מנותק כליל מהעולם החיצון וששוביו אינם מאפשרים לנציגי ארגונים הומניטריים ורפואיים לבקר אותו, בניגוד לחוק הבינלאומי.

גילרמן כותב, כי הקהיליה הבינלאומית חייבת להיות מודעת להפרות אלה ולאפשר לצב האדום לבקר את כל החיילים החטופים, לבדוק האם עודם בחיים ולדווח על מצבם הרפואי.

המכתב הוא מעין מבחן לנשיא התורן של מועצת הביטחון, הלובי גיאדאלה אלטחי, שנכנס היום לתפקידו. ישראל מבקשת מהנשיא להפיץ את המכתב בין כל החברות המועצה, ואין ספק שאלטחי יכבד את הבקשה. אבל לא ברור אם הוא ידאג לכך, שהדו"ח הבא של המועצה, הצפוי בעוד כחודש, יאזכר גם החטופים שבידי חיזבאללה.

בשיחות פרטיות הביעו דיפלומטים ישראל מורת רוח מבחירת נציג לובי לראשות המועצה.