עסקה שלישית בישראל לקרן KCPS: תרכוש 51% מחברת דנאל כוח אדם

דנאל הודיעה כי המו"מ המתקדם עליו דיווחה בשבוע שעבר, הגיע לכדי הסכם למכירה תמורת 88 מיליון שקל - סכום המהווה שווי חברה של 160-170 מיליון שקל

שבועיים אחרי שקרן הפרייבט אקוויטי KCPS רכשה את חברת המתכות של משפחת ברנד, היא רוכשת כעת חברה משפחתית נוספת, דנאל כוח אדם שבבעלות משפחת אדיר. דנאל הודיעה היום לבורסה כי המו"מ המתקדם עליו דיווחה בשבוע שעבר, הגיע לכדי הסכם לפיו תרכוש הקרן 51% מן החברה תמורת 88 מיליון שקל - סכום המהווה שווי חברה של 160-170 מיליון שקל.

דנאל נחשבת לאחת מחמש חברות כוח האדם הגדולות במשק, שזכו לכינוי "מועדון החמש". התמחותה העיקרית היא בתחום הסיעוד, בו היא מעניקה שירות ללמעלה מ-10 אלף לקוחות. היא הוקמה על ידי משפחת אדיר ב-1976 והונפקה בבורסה של ת"א בשנת 1992. על פי תנאי העסקה, משפחת אדיר תמשיך להחזיק ב-10% ממניות החברה. יתר בעלי המניות הם קרן הנאמנות פסגות (11.5%) והציבור (25.7%). KCPS הבטיחה כי ברצונה לשמור על ההנהלה הקיימת בראשות היו"ר והמנכ"ל יונה אדיר, כאשר כהונתה של אדיר מעוגנת בהסכם לתקופה של שנתיים לפחות.

יצוין כי בחמש השנים האחרונות צמחה דנאל באופן עקבי בשיעור שנתי דו ספרתי. הכנסות החברה בתשעת החודשים האחרונים של 2007 עמדו על כ- 400 מיליון שקל, המהווים גידול של 17% לעומת התקופה המקבילה ב-2006. אורי עינן, אחד משלושת השותפים הישראלים בקרן KCPS, סיפר ל"גלובס" כי הקרן שלמה לחלוטין עם הפרמיה הגבוהה שגלומה בעסקה. "זו פרמיה מאוד יפה למחיר בשוק, אבל הדיון הוא לא על הפרמיה אלא על מה שווה החברה באמת. אנחנו מאמינים שהמחיר יפה גם לנו". עינן חושף כי הקרן בחנה בתקופה האחרונה את ענף כוח האדם והסיעוד, אך לא יצרה קשר עם חברות נוספות מלבד דנאל. "אהבנו את החיבור עם דנאל ואת העובדה שהיא מובילת שוק בתחום הסיעוד", הוא אומר. לדבריו, KCPS מתמקדת בעיקר בחברות קטנות ובינוניות, כאשר דנאל נמצאת בקצה העליון של הסקאלה הזאת.

העסקה מתבצעת יומיים בלבד אחרי כניסתו לתוקף של התיקון לחוק חברות כוח אדם, לפיו עובדי חברות כוח אדם יקלטו במקומות העבודה כעובדים מן המניין בתום תשעה חודשים. התיקון לחוק נכנס לתוקף לאחר שנכשלה הצעת הפשרה לפיה יקלטו העובדים רק בתום 18 חודשים - דבר שאמור היה להבטיח איתנות פיננסית רבה יותר לדנאל. למרות זאת, עינן טוען כי לא הייתה בכך סיבה לטרפוד העסקה: "אנחנו מעריכים שתהיה איזה פשרה בסופו של דבר שתהיה נכונה לכולם, אבל לא רצינו לחכות לצד הפוליטי. אנחנו מאמינים בחברה ובהנהלה, ובטוחים שהחברה תדע לצאת חזקה בכל עניין רגולטורי".

על העובדה כי מדובר בחברה המשפחתית השנייה שרוכשת הקרן בתוך שבועיים, אמר עינן: "לומר שעסק משפחתי הוא יתרון ברור, זו אמירה גורפת מדי. יש עסקים משפחתיים עם יתרונות ויש אחרים עם חסרונות. אנחנו מסתכלים לא מעט על אלה עם היתרונות, והחברה של משפחת ברנד בהחלט היתה בעלת מבנה דומה לזה של דנאל". עינן חשף עוד כי בכוונת הקרן לבצע רכישות נוספות בארץ, ולא פסל רכישות בתחום כוח האדם: "אם תהיה רכישה נוספת בענף הזה, היא תתבצע באמצעות דנאל".

KCPS נוסדה בנובמבר 2006 והיא חלק מקבוצת KCPS & Co שהינה חברת שירותים פיננסים בינלאומית עם משרדים בישראל ובניו-יורק. מלבד עינן, שותפים מנהלים בקרן גלעד שביט וגלעד הלוי. המשקיעים העיקריים בקרן הם קרן יורק קפיטל, הבעלים של פסגות-אופק וגילת, וכן את מייקל שטיינהרדט - מהמשקיעים הגדולים בוול סטריט, שנחשב לאחד מחלוצי תעשיית קרנות הגידור. הרכישה הראשונה בישראל של KCPS הייתה של חברת FIS - חברת תוכנה לתחום הביטוח.