צינורות המזה"ת תפצה במיליון שקל את תשתיות נפט ואנרגיה בגין הדליפות בקו אשדוד-נען

התקבלה בחלקה התביעה שהגישו החברה הממשלתית "תשתיות נפט ואנרגיה" והחברה הבת שלה "קו מוצרי דלק" נגד צינורות המזה"ת

התקבלה בחלקה התביעה שהגישו החברה הממשלתית "תשתיות נפט ואנרגיה" והחברה הבת שלה "קו מוצרי דלק" נגד חברת צינורות המזרח-התיכון, וזו חויבה לשלם להן כ-1.1 מיליון שקל.

התובעות טענו כי צינורות סיפקה להן צינורות פלדה עטופים בחומר פלסטי בעקבות זכייתה במכרז לאספקת צינורות פלדה להולכת דלק, שפירסמה קו מוצרי דלק ב-1996. לדבריהן, לאחר שהסתיימה הנחת הצינורות בקו אשדוד-נען, התברר כי יש דליפות בקו.

התובעות טענו כי צינורות אישרה את אחריותה לטיב הצינורות והתחייבה לשפותן בגין הנזקים שנגרמו כתוצאה מהדליפה, אם יתברר שמדובר בייצור לקוי של הצינורות. הן תבעו מצינורות לפצותן ב-3.5 מיליון שקל בשל אחריותה למוצר הפגום שסיפקה.

צינורות טענה להגנתה כי אין בעובדה שהכירה באחריותה לטיב המוצר שסיפקה, משום הכרה בעצם קיומו של פגם בצינורות שסיפקה, וכי על התובעת להוכיח טענה זו. עוד טענה כי אין קשר סיבתי בין הנזקים הנטענים לבין הפגמים הנטענים. בכל מקרה, הבהירה צינורות, המבטחת שלה, חברת הביטוח כלל, צריכה לשאת במלוא הפיצוי, אם ייקבע שהנזקים נבעו מפגם בצינורות שסיפקה. כלל טענה להגנתה כי פוליסת הביטוח אינה מכסה את האירוע, כיוון שלא מדובר בתאונה.

השופטת דניה קרת מאיר קבעה, כי מדובר באופן ברור ביותר בכישלון של המוצר לעמוד בסטנדרטים של איכות וחייבה את צינורות לפצות את התובעות בכמיליון שקל. תביעת צינורות נגד כלל נדחתה בנימוק שהנזקים אינם מכוסים בפוליסה. לדברי השופטת, צינורות היתה מודעת היטב לכך שהפוליסה אינה מכסה נזק כספי שנגרם כתוצאה מפגם במוצר. (ת.א.1810/01).