בעקבות ירי הקסאמים: חי"א תקף הלילה ברצועת עזה; הפלשתינים מדווחים על הרוג

"ידיעות אחרונות": הרקטה שנחתה באשקלון ביום חמישי הגיעה מאיראן * במסגרת תקיפת חה"א דווח גם על 4 פצועים * אתמול נורו לעבר ישראל 8 רקטות קסאם

חיל האוויר תקף הלילה קבוצת חמושים, מדרום לעיר עזה. הפלשתינים מדווחים על הרוג אחד וארבעה פצועים. אמש נהרג מאש צה"ל פעיל חמאס, באזור העיירה בית חאנון שבצפון הרצועה.

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח אתמול כי ישראל מתכננת מבצע נרחב ברצועה, במסגרתו ייכבש מחדש מעבר רפיח. "ישראל ביקשה מארצות-הברית אישור להשתלט על מעבר רפיח, כדי למנוע את שליטתו של חמאס על המעבר", דיווח העיתון. בדיווח מצוטטים מקורות אירופאים, שמסרו כי ישראל שיגרה לוושינגטון ולמטה האיחוד האירופאי מכתבי מחאה נגד אוזלת ידם של המצרים בטיפול בתנועת האנשים אל הרצועה ומחוצה לה.

לעבר הנגב המערבי נורו אמש שמונה רקטות קסאם. שבע מהרקטות נורו במטח בודד - אחד הגדולים שנורו בתקופה האחרונה מהרצועה. שתי רקטות נחתו בשדרות, וגרמו למספר תושבים ללקות בחרדה. נזק נגרם לכמה מכוניות בעיר. שאר הרקטות התפוצצו, ככל הנראה, בשטחים פתוחים. בנוסף, במהלך השבת נחתה מצפון לרצועה פצצת מרגמה, שהתפוצצה מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

בתוך כך מדווח העיתון "ידיעות אחרונות" הבוקר כי מחקירת כוחות הביטחון עולה, כי נפילת הרקטה ביום חמישי האחרון בצפון אשקלון העלתה משדובר ברקטה מתוצרת איראן, בעלת טווח שיגור של כ-18 ק"מ. הרקטה, על פי ההערכות, יוצרה בתעשייה הצבאית האיראנית והוברחה בשנה שעברה לרצועת עזה, לשם נשלחה במסגרת משלוחי נשק לחמאס ולג'יאהד האיסלאמי, באמצעות "חסקה", כלי שיט קטן, דרך הים.

למרות שלפי ההערכות לא מדובר בדגם זה, אחת מהרקטות האיראניות הינה בעלת טווח שיגור של למעלה מ-20 ק"מ. גורמים בכירים בצה"ל ציינו שירי הרקטה מאיראן לא הפתיע את מערכת הביטחון.