נשיא ארה"ב: "משמעותה של תקיפה איראנית בישראל היא מלחמת עולם שלישית"

הנשיא בוש בראיון לחדשות ערוץ 2: "אהוד אולמרט ומחמוד עבאס מכירים אותי, נוח להם איתי והם יודעים מה אני מייצג"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' ו. בוש אומר כי הוא מעריך שניתן יהיה להגיע להסכם המגדיר את אופיה של המדינה הפלסטינית במהלך השנה הקרובה - כך בריאיון מיוחד ליונית לוי מ"חדשות ערוץ 2". הראיון התקיים ביום ו' בבית הלבן בוושינגטון.

בנוסף התייחס בוש בהרחבה לשורת נושאים ובהם האיום האירני, ביקורו הצפוי בישראל, המו"מ עם הפלסטינים, הפריימריז בארה"ב, סיכום תקופתו כנשיא ואף לתוכניותיו לעתיד עם סיום כהונתו. מדובר בריאיון הטלוויזיוני הראשון במהלך הקדנציה השנייה שהעניק הנשיא לכלי תקשורת ישראלי.

עוד אמר האזרח מספר 1 של ארה"ב: "אהוד אולמרט ומחמוד עבאס מכירים אותי, נוח להם איתי והם יודעים מה אני מייצג. לכן השאלה היא אם הם יעשו את המאמצים ההכרחיים כדי להשלים את המשא ומתן בזמן שאני נשיא, ולא יחכו לנשיא הבא שלא בהכרח מסכים לפתרון שתי המדינות או נשיא חדש שייקח לו זמן עד שיתחיל לזוז".

הנשיא התייחס בהרחבה לאיום האיראני: "אם הייתי אזרח ישראלי הייתי מתייחס ברצינות לדברים של נשיא אירן, ובתור נשיא ארה"ב אני מתייחס אליו ברצינות. כבר דיברתי בעבר בצורה מפורשת על המשמעות של תקיפה איראנית נגד ישראל. אנו נגן על בעלת בריתנו, בלי 'אם' או 'אבל'. משמעותה של תקיפה אירנית בישראל היא מלחמת עולם שלישית".

"אני בטוח שאחת הדאגות של האזרחים בישראל היא המשמעות של דוח המודיעין האמריקני שהתפרסם זה מכבר. מבחינתי המשמעות שלו היא שאירן הייתה איום ואיראן עדיין מהווה איום".

"אני לא סבור שצפויה מתקפה איראנית בעתיד הקרוב נגד ישראל. האיראנים, אני בטוח, יודעים שבתרחיש כזה הם צפויים לתגובה משמעותית. המפתח, בכל אופן, הוא להבטיח שהם לא יחזיקו נשק גרעיני. אחת הסוגיות שאשוחח עליהן עם ראש הממשלה אולמרט היא איך לפתור את הסוגיה הזו בדרכים דיפלומטיות".

בתשובה לשאלה ביחס לאופציה של תקיפה צבאית באירן אמר הנשיא: "ארה"ב תמיד לוקחת בחשבון אופציה צבאית. אני אמרתי לעם האמריקני שאני מאמין שנוכל לפתור את העניין הזה בדרכים דיפלומטיות, אבל דיפלומטיה הכי יעילה כשכל האופציות מונחות על השולחן".

באשר לשאלה מה יעשה עם תום כהונתו אמר הנשיא בוש: "אני לא יודע. אני כן יודע שאחזור לגור בטקסס. אני אומר לחברים שלי מטקסס שעזבתי את המדינה לבית הלבן עם סט של עקרונות ואני חוזר לטקסס עם אותם עקרונות. לא התפשרתי על עקרונותיי ואמונותיי כדי להיות יותר פופולרי, יותר מגניב, או זה שהאליטות התרבותיות מחבבות".

הראיון המלא של יונית לוי עם הנשיא ישודר הערב (א') במהדורה המרכזית של "חדשות ערוץ 2" בשעה 20:00.