אבנר סטפק: "אנחנו רק בהקדמה להתפכחות של האמריקנים שלא הצליחו לעכל חדשות רעות; לפנינו מחנק אשראי כולל שלא נוגע רק ללקוחות בעיתיים"

מנכ"ל מיטב אמר הדברים לתוכנית הרדיו "עסקים באוויר" * מגיש התוכנית, עורך "גלובס" חגי גולן: "2008 לא תהיה שנת המניות, לא יזיק להישאר מחוץ לבורסה במהלכה" * [פורטל פיננסי] [מעו"ף] [מט"ח] [סולידי] * סבב אנליסטים * ניתוח המסחר בוול סטריט * ניתוח המסחר ת"א

"מה שאנחנו רואים כרגע זו בסך הכל הקדמה קטנה להתפכחות של האמריקנים, שלא היו מסוגלים לעכל עד כה חדשות לא טובות. אנחנו בעיצומו של משבר אשראי, של מחנק אשראי כולל ולא רק סאב פריים. כלומר, זו לא בעיה רק של לקוחות בעייתים. האם זה יוביל למיתון בארה"ב? עוד לא ברור, אבל כיום יש סיבות אמיתיות לירידות בוול סטריט".

כך אמר הערב (א') אבנר סטפק, מנכ"ל מיטב, בראיון לתוכנית "עסקים באוויר" של עורך "גלובס", חגי גולן, ברדיו 99.

סטפק נשאל מה התחזית שלו לשנה הנוכחית במשק ובשוק ההון בישראל, וענה: "אנחנו יכולים לעבור 2008 חזקה בישראל, למרות ההאטה בעולם. להערכתי, זה גם יתבטא בשוק ההון הישראלי. עם זאת, ברור שאנחנו לא צפויים לראות השנה את קצבי הצמיחה שראינו כאן ב-2007".

לפי סטפק, "ימים של ירידות שערים חדות הם תמיד ימים גרועים למכור. אנחנו אמנם ממליצים ללקוחותינו להחזיק כעת רכיב נמוך יותר של מניות בתיק ההשקעות שלהם, אבל צריך לזכור שעם כל הפסימיות הנוכחית, הבורסה היא עדיין אפיק ההשקעה הטוב ביותר שקיים בנמצא".

דעה זהה הביעו בתוכנית גם אורי רבינוביץ', המשנה למנכ"ל הראל פיא, ורועי מלצר, כתב שוק ההון של "גלובס". לעומתם אמר חגי גולן, עורך "גלובס": "אני לא חושב ש-2008 תהיה שנת המניות, ולא יזיק להישאר מחוץ לבורסה במהלכה".