קרגל מוזגה לתוך פלסטו-שק רק לאחר שינוי קיצוני בתנאי העסקה

מחירה של פלסטו-שק לצורך המיזוג הועלה ב-40% * ניר דור, יו"ר קרגל ומבעלי השליטה בפלסטו-שק: "הפערים נוצרו בעיקר בגלל הזמן שחלף בין מועד ביצוע הערכת השווי לבין מועד אישור העסקה"

קבוצת קרגל הפרטית, בעלת השליטה (67.72%) בפלסטו שק , הצליחה אתמול (א') למזג את החברה הבת שלה, קרגל אריזות גמישות, לתוך חברה בת אחרת שלה, פלסטו-שק הציבורית, בעסקה של הקצאת מניות. זאת, רק לאחר שהפחיתה את מספר מניות פלסטו-שק שיוקצו לקרגל ב-30% לעומת ההצעה המקורית, שינוי שמשקף העלאת שווי למניות פלסטו-שק ב-38.74% מעל להצעה המקורית, ושבוצע בעקבות לחץ ממושך של המוסדיים.

"הפערים נוצרו בעיקר בגלל הזמן שחלף בין מועד ביצוע הערכת השווי לבין מועד אישור העסקה. התקיים דיון עם המוסדיים, הועלו נקודות נכונות, שקלנו את מערכת היחסים עם ציבור המשקיעים ולבסוף הסכמנו לשנות את המחיר", הסביר ניר דור, היו"ר ומבעלי השליטה בקרגל, מדוע העסקה שונתה בפער כה גדול לעומת המחיר המקורי, שהסתמך על הערכת שווי של חברת הייעוץ הפיננסי, גיזה זינגר אבן.

בית ההשקעות דש איפקס, המחזיק ב-13.53% ממניות פלסטו-שק, ובית ההשקעות פסגות-אופק, המחזיק ב-8.75% ממניות פלסטו-שק, סירבו לאשר את העסקה המקורית שהוצעה על-ידי קרגל, שכללה הקצאה של 6.1 מיליון מניות פלסטו-שק (לפי מחיר של 25.5 שקל למניה) המהוות 46.01% ממניות החברה, לבעלי המניות בחברת קרגל אריזות גמישות. המחיר בהצעת העסקה שיקף לחברת פלסטו-שק שווי שוק של כ-182 מיליון שקל.

העסקה שלבסוף אושרה כאמור אתמול כוללת הקצאה של 4.39 מיליון מניות פלסטו-שק לפי מחיר של 35.38 שקל למניה, המהוות 38.05% ממניות החברה, לבעלי המניות בקרגל אריזות גמישות. מחיר המניה בבורסה עמד אתמול על 25.08 שקל למניה, כך שמדובר באפסייד של 30%. עם השלמת העסקה תחזיק קרגל ב-80% מהון המניות של פלסטו-שק, לעומת 67.72% היום.

מיזוג הגיוני

חברת פלסטו-שק עוסקת בייצור ושיווק של מוצרי פלסטיק ופוליאתילן, ומחזיקה מפעלים ביבנה ובשדרות. חברת קרגל עוסקת בייצור ושיווק של לוחות ותיבות מקרטון גלי. קבוצת משקיעים בראשותו של דור, בעל השליטה בחברת סי.איי תעשיות קרטון, רכשה את השליטה בקרגל, ובהמשך הגישה הצעת רכש מלאה והפכה אותה לפרטית. קרגל, שנוסף לסי.איי תעשיות קרטון (73%) מחזיקה בה גם כלל תעשיות (27%), השלימה בחודש יוני את רכישת השליטה (68%) ביצרנית יריעות הפלסטיק פלסטו-שק מידי בעלי הבית הקודמים, מוטי הרשקו ועודד פלר, לפי שווי חברה של 180 מיליון שקל. זאת, לאחר שהרשקו, מייסד פלסטו שק ומנכ"לה מזה חצי יובל, החליט כי הגיע הזמן לממש את אחזקותיו במפעל חייו.

מאחורי השילוב בין החברות עומד הגיון כלכלי, שכן קיימת סינרגיה בפעילותן וניתן להפחית חלק מהעלויות הקבועות, מכיוון שכל אחת מהחברות מתעסקת בתחום יריעות הפלסטיק. "החיבור בין החברות נכון מכיוון שהן עוסקות באותה קטגוריה ואף יש ביניהן יחסים של ספק-לקוח, כשקרגל קונה מפלסטו-שק", אמר דור. "נשקול איחוד של הנהלות ושימוש בחברות השיווק בחו"ל שפלסטו-שק עובדת דרכן, בכדי למכור את המוצרים של קרגל בחו"ל. יתרון נוסף הוא מבחינת הגודל של החברה המאוחדת, אליה נחשפים הלקוחות בחו"ל", הוסיף דור.