בפריזמה סבורים כי מניית דלק נדל"ן מצאה את התחתית - הסוחרים בבורסה עדיין לא

בבית ההשקעות החלו לסקר את המניה שמחירה נפל ביותר מ-50% מהשיא, העניקו לה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 26 שקל - גבוה בכ-10 שקלים משוויה היום

הירידה של 50% מהשיא במניית דלק נדלן לא נעלמה מעיניהם של האנליסטים בפריזמה שבחרו להתחיל כעת לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 26 שקל - גבוה ב-54% ממחיר המניה כעת בבורסה בת"א. המניה, יש לציין, ממשיכה גם היום בגלישה במדרון כשהיא יורדת בעוד כ-2%.

"הכל שאלה של מחיר", כותב אורי וויסבורד, אנליסט פריזמה בכותרת סקירתו. על הירידה החדה בערך המניה בחודשים האחרונים כותב וויסבורד כי נבעה בחלקה "מהסנטימנט השלילי בשל החששות מפני העתיד בכל הנוגע למחירי נכסים מניבים בלונדון וביתר המקומות בהם פועלת החברה על רקע נגזרות משבר הסאב-פריים בארה"ב".

בהקשר לכך הוא טוען כי "מחיר המניה הנוכחי לא נותן ביטוי ליציבות הנכסים ולהתפתחויות חיוביות אפשריות".

על החברה-הבת, DRGE, הנסחרת בלונדון, מציינים בפריזמה כי לחברה "תזרים איתן ויכולת מצוינת לעמוד גם בהתפתחויות שליליות בענף הנדל"ן המניב". את התחזית החיובית על השלוחה הלונדונית מבססים הפריזמה על שני גורמים עיקריים, יציבות בחוזי השכירות לשנים הקרובות והגנה מפני ירידת ערך הנכסים. "קרוב ל-70% מהכנסות החברה נובעות מחוזי שכירות לתקופות של 10 שנים ומעלה".

על יחס החוב (ביחס לשווי נכסים) אומרים בפריזמה: "לדברי הנהלת החברה אין למלווים זכות לדרוש חיזוק של ההון העצמי במקרה של ירידת ערך הנכסים ביחס ליתרת ההלוואה". זאת למרות יחס של 67.3% בסוף המחצית הראשונה.

ואי אפשר ללא מספר משפטים על עסקת ילמולי: "מתברר שהשוויצרים לא מעגלים פינות, וילמולי הגישה דרישה לקיים את ההסכם עליו חתמו הצדדים", מזכירים בפריזמה וטופחים לעצמם על השכם שהם מצטטים עצמם כי אמרו בעבר ש"כדאיותה של העסקה מוטלת בספק".

על התסבוכת המשפטית העדכנית הם אומרים: "אין ספק שההתפתחות האחרונה אינה חיובית". והם מפרשים כי הקרבות בזירה המשפטית; הגידול באי הוודאות באשר לתוצאות הבוררות; והצורך לבצע הפרשות בגין התביעה - הם הגורמים הבעייתים בהמשך סאגת ילמולי.