בפועלים כבר רואים את האור בקצה המנהרה: "בטווח הבינוני צפויה לחזור המגמה החיובית"

בסקירת סוף השבוע טוענים כלכלני הבנק כי יש "להתמקד בחברות המוטות לצריכה המקומית" * על השקל החזק: "אינו מבטיח דווקא טובות למשק המקומי"

"בטווח הקצר, שוק המניות המקומי עלול להיות מושפע מהנעשה בשוקי ההון הגלובליים - עם זאת, בטווח הבינוני צפויה לחזור המגמה חיובית", כך צופים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם לסיכום השבוע החולף בשוק המקומי. אך לגבי 'המגמה חיובית' הם מוסיפים הסתייגות "אך מתונה בהשוואה לשנים האחרונות".

כעת מושפע השוק המקומי מהמשבר הפיננסי העולמי אך לפי כלכלני הפועלים "בטווח הבינוני והארוך יותר נתוני המאקרו המקומיים, לצד הריבית הנוחה והתחזיות להמשך השיפור בתוצאות החברות, יחזרו להשפיע לחיוב על שוק המניות המקומי בהמשך הדרך".

למשקיעים באפיק המנייתי הם מציעים "להמשיך ולהחזיק בעיקר במניות המקומיות הגדולות המאופיינות בדפנסיביות, בעדיפות למניות בעלות מדיניות דיבידנד ברורה". יתרה מכך הם אומרים כי יש "להתמקד בחברות המוטות לצריכה המקומית". חברות שכאלה מוגנות יותר מההשפעות העולמיות. הענפים שלהערכתם יציגו ביצועים חיוביים הם: הפרמצבטיקה, הכימיה, המזון האנרגיה והתקשורת. זאת כאשר ענפי הנדל"ן והקמעונאות צפויים להמשיך "תוצאות מעורבות", כדיבריהם.

על שוק המניות המקומי אותו הם מגדירים כ"מדשדש" הם אומרים בנוסף כי "רמת העצבנות מקבלת ביטוי בסטיות התקן ההיסטוריות של המדד. להערכתם "בטווח הקרוב ימשיך השוק לדשדש בטווח מחירים צר". לעתיד הם יותר אופטימיים: "בסופו של דבר הכוון שיוכרע יהיה דווקא חיובי, וזאת משום שהמשק המקומי נראה עדיין טוב, וכמוהו גם התחזיות לביצועי החברות".

על המטבע הישראלי שקל החזק אומרים בפועלים כי "אינו מבטיח דווקא טובות למשק המקומי". מצד אחד חוזקו של המטבע משמש כגורם "אנטי אינפלציוני", אך מנגד הם הם מציינים כי ישנו "חשש מפני פגיעה ביצוא הישראלי", כפי שהעיד גם האקונומיסט, שקבע כי נראה ש"ההאטה במשק הישראלי כבר החלה בעקבות התיסוף. "

המלצתם לגבי אופן ההשקעה במטבעות אומרים בלאומי כי יש "להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות, בשיעור של כ-10%, תוך פיזור למטבעות נוספים לדולר כגון האירו והליש"ט". האירועים המרכזיים בזירה הכלכלית העולמית בשבוע הבא יסובו בעיקר סביב בחינת האינפלציה במשק בדמות נתון מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר.

במהלך שבוע המסחר האחרון הונפקה בשנית סדרת המק"מ לשנה בתשואה גבוהה 4.85%, בהשוואה להנפקה שהתקיימה בשבוע קודם בתשואה ממוצעת של 4.76% בלבד. תשואת המק"מ הממוצעת הנגזרת מעקום המקמ"ים עומדת כיום על 4.7% ומגלמת התחזקות הציפיות לעליית ריבית. לאור האמור, אנו סבורים כי המק"מ בתשואתו הנוכחית מומלץ להשקעה, כחלק ממדיניות השקעה בעלת מח"מ שקלי קצר ובסיכון נמוך יחסית

לאפיקים הסולידיים מציינים בפועלים כי הגילונים מומלצים לאור הציפיות לעליית ריבית. בנוסף הם אומרים כי השחרים מומלצים במח"מ עד 3 שנים - "לעת עתה יש לשמר פוזיציה זהירה אשר מתמקדת בהשקעה בשחרים בטווחים הקצרים". לטווח ארוך יותר של 4-7 שנים הם אומרים כי האפיק הצמוד בכללותו נותר אטרקטיבי. בנוסף הם מציעים "להגדיל את מרכיב האגרות הקונצרניות על חשבון האגרות הממשלתיות בטווחים הבינוניים".

לטווח הארוך מחזקים בפועלים את המלצתם לאחזקה בצמודים ארוכים, אך במינון נמוך בשל "רמת הסיכון הגבוהה הגלומה בו".