התחלה סוערת לשבוע המסחר במט"ח: הדולר נחלש ב-1.3% מול השקל ל-3.725 שקלים; במהלך המסחר ירד שערו מתחת ל-3.72 ש'

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו איבד 0.5% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.55 שקלים * פינוטק: הדולר אינו מצליח למצוא תחתית * פרשנות: גם על אירו אי אפשר לסמוך

שבוע המסחר במטבע חוץ החל היום במגמה ברורה - ירידה. מהבוקר החלו לזרום משוקי העולם הפעילים הערכות כי הריבית בארה"ב צפויה לרדת בחדות - ב-0.5% ואולי אף ביותר - בשל כך עבר המטבע האמריקני לירידה חדה במהלכה אף ירד שערו אל מתחת לרף 3.72 השקלים לפני שהתאושש במעט. נציין כי הכיוון השלילי החד לדולר לא נצפה אתמול במסחר באופציות שאותתו כי השער ישאר יציב ביחס ליציג מיום שישי.

שערו היציג של הדולר נקבע ברמה של 3.725 שקלים - ירידה של 1.325%, האירו נחלש מולו ב-0.49% לרמה של 5.5504 שקלים.

מתחילת השנה איבד הדולר כ-3.5% מערכו ביחס לשקל. האירו, אשר שערו רושם התחזקות מול הדולר, עבר נחלש אף הוא מול השקל. במקביל הדולר חווה היום ירידת כוללת מול מרבית המטבעות המובילים בעולם על רקע התגברות התחזיות כי ריבית ה'פד' תרד בהחלטה הבאה בלפחות 0.5% אם לא מעבר לכך. הערכות אלו, המתבססות על החוזים העתידיים על שערי ריבית ה'פד', מביאים לעליית שערים בשוקי ההון ברחבי העולם ולהיחלשות מורגשות של המטבע האמריקני לעומת עמיתיו.

גורמים נוספים המהדהדים ברקע על סנטימנט המסחר בדולר הם שלל נתוני המאקרו שהגיעו לאחרונה מעבר לים, ובהם העלייה בגירעון האמריקני. נוסף להם נזכיר גם את נתוני המיקרו, ובהם מחיקות הענק עליהן הודיעו חברות הפיננסים המובילות בסוף השבוע האחרון. כל אלו, מובילים להערכות הגוברות והולכות לפיהם השוק האמריקני צפוי לשקוע במיתון - ובהתאמה, גורמים למשקיעים לוותר על החזקותיהם במטבע האמריקני.

ביום שישי האחרון, נזכיר, נקבע שערו היציג של הדולר בשער של 3.775 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע ברמה של 5.5776 שקלים.

Easy Forex: השחיקה בדולר מעודדת סוחרים לקנות זהב

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר שהוא מעריך שהאינפלציה בישראל תרד ב-2008 לרמה של 2%. הריבית השנה תחרוג במעט מיעד הממשלה ותעמוד על כ 3.2% בחישוב שנתי אך בשנה הבאה צופה הנגיד ירידה במחירי האנרגיה שתביא להחלשת הלחצים האינפלציוניים.

ביום שישי נגע מחירו של הזהב בשיא של כל הזמנים 900.10 דולר לאונקיה. המשך השחיקה בערך הדולר והסטגפלציה המסתמנת בארה"ב מעודדים סוחרים רבים לקנות את הזהב. הזהב נחשב לסחורה המגנה מפני החלשות המטבע האמריקאי ולסחורה המגנה מפני אינפלציה.

פינוטק: הדולר אינו מצליח למצוא תחתית

על-פי הערכות בשווקים, יחד עם שכלול החוזים העתידיים, ישנו סיכוי סביר לקיצוץ אגרסיבי נוסף של 0.5% בריבית בארה"ב לרמה של 3.75%. על רקע תחזית זו, אנו מבחינים בהתחזקותו של האירו לרמתו הגבוהה ביותר מזה כחמישה שבועות אל מול הדולר.

הדולר אינו מצליח למצוא תחתית וממשיך במרץ את מסע היחלשותו אל מול השקל. "המטבע הישראלי נהנה מיציבות מתמשכת לאורך זמן בגיבוי מדיניות מוניטרית אחראית. כמו כן נתוני מאקרו-כלכלה מעודדים המושכים זרם בלתי פוסק של השקעות זרות פנימה אל תוך המשק".