מספר חמושים ירו לעבר שגרירות ישראל במאוריטניה; מספר מקומיים נפצעו מהירי

לאנשי השגרירות הישראלית שלום * עדי ראייה מספרים כי היורים קראו קריאות בערבית במהלך הירי * שגריר מאוריטניה מציין: "קיימת התנגדות רבה ליחסי ישראל-מאוריטניה במדינה"

ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל במאוריטניה: מספר חמושים מקומיים פתחו הלילה באש מנשק אוטומטי לעבר המבנה שבמרכז עיר הבירה נואקשוט. חמישה מקומיים נפצעו מהירי, אך לאנשי השגרירות הישראלית שלום.

בעקבות הירי, אנשי הביטחון המאוריטנים והישראלים הגיבו במהירות, והבריחו את היורים. על-פי דיווחים של עדי ראייה, בזמן הירי ובעת הבריחה של היורים, נשמעו קריאות "אללה הוא אכבר" בערבית.

שגריר ישראל במאוריטניה, בועז ביסמוט, אמר לגלי צה"ל כי בימים האחרונים גברו המחאות נגד ישראל במדינה המוסלמית שבצפון אפריקה, עקב האירועים ברצועת-עזה. "יש גם דרישות מצד האופוזיציה ואף הקואליציה לנתק את היחסים הדיפלומטים עם ישראל", אמר.

גם במשרד החוץ בירושלים מציינים כי חשוב לשמור על היחסים עם מאוריטניה, על אף האיומים נגד השגריר והשגרירות. גורמים במשרד בבירה, מסרו כי גורמי הבטחון במאוריטניה מנהלים חקירה בניסיון להתחקות אחר היורים, ועד כה, אף גורם עדיין לא קיבל עליו אחריות למעשה.

"למאוריטניה יש יחסים מלאים על ישראל מאז 1999"

למרות התקרית, ביסמוט מקווה שיחסי המדינות לא ישתנו, ומזכיר את חוזק היחסים: "למאוריטניה יש יחסים מלאים עם ישראל מאז 1999. מדובר ביחסים בהחלט טובים עם פרוייקטים משותפים".

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי בעקבות האירוע, התפרסו באיזור חיילים של צבא מאוריטניה, כדי למנוע כניסה של עיתונאים ומבקרים לרובע שבו היה נסיון הפיגוע.

יש לציין כי במאוריטניה פועלים מספר תאים של ארגון אל-קאעידה, החשודים במקרה. ולהזכיר, בחודש שעבר נרצחו במדינה ארבעה תיירים צרפיים בערב חג המולד, מה שהוביל בסוף לביטול מירוץ "ראלי דקר".