"בעיתות משבר, לפסיכולוגיה השפעה רבה על המשקיעים - כרגע מדובר בהשפעה שלילית"

[לפורטל הפיננסי] הציטוט הפרויידאני נאמר ע"י כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית * בפועלים לא פוסלים תרחיש לפיו "יתכן כי בעתיד רמות המחירים תהיינה אף נמוכות יותר" * לסקירת בנק לאומי

"בעיתות של משבר בכלכלה הגלובלית, לפסיכולוגיה השפעה רבה על התנהגות המשקיעים - כרגע מדובר בהשפעה שלילית", כותבים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוק ההון המקומי. הפסיכולוגיה, חזקה יותר בימים אלו, על רקע חוסר הרגיעה בשוקי העולם, מנתוני הכלכלה המקומית טובים, ומהצפי לעתיד חיובי".

עיקר יהבם של האנליסטים בבנק הפועלים מופנה בימים אילו לחברות שתוצאותיהן הכספיות הקרובות "תמשכנה במגמת ההתרחבות". בהתמקד על החברות הציבוריות הם מציינים כי "הירידות האחרונות החזירו את מחיריהן של מניות רבות לרמות מחיר ראויות להשקעה", אך לכך יש להוסיף חלה עלייה ברמת סיכון גבוהה נוכח התנודתיות בשוק". יתרה מזאת, בפועלים לא פוסלים תרחיש לפיו "יתכן כי בעתיד רמות המחירים תהיינה אף נמוכות יותר".

בשל כך חוזרים בפועלים על החשיבות בהתאמת החשיפה לרמת הסיכון האישית שחל כל משקיע תוך הגדרת צרכיו הכספיים. "המלצתנו למשקיעים בעלי טווח נשימה קצר ורגישות גבוהה לתנודתיות בשווקים, היא לצמצם במתינות ובהדרגתיות את החשיפה המנייתית בתיק". מנגד ל"בעלי אורך נשימה, ניתן לשמר את הרכיב המנייתי, אך מומלץ להתמקד בענפים דפנסיביים".

בזירת השקל החזק בפועלים מזכירים כי המסחר מול הדולר עומד בשבועות האחרונים בסימן הזינוק בפער הריביות החיובי (1.25%) בין הריבית בישראל לריבית ה'פד'. "רק לפני שבועיים הריביות בשתי המדינות היו זהות". "פער הריביות ימשיך להתרחב בחודשים הקרובים", הם צופים כאשר הריבית השקלית תישאר יציבה והחוזים העתידיים על הריבית האמריקנית צופים הורדה נוספת בארה"ב ב-18 במארס. השקל ימשיך וייתמך גם מבית בעזרת המשקיעים הזרים שצפויים להמשיך להשקיע בישראל, אומרים בפועלים.

מעבר לנתוני שוק העבודה האמריקניים שיפורסמו היום (ו') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט מזכירים בלאומי כי המסחר העולמי יתמקד בשבוע הבא משלל נתונים מארה"ב, בהם, בין היתר, נתונים נוספים מענף הנדל"ן, ומתחומי התעסוקה, הפיריון, והקורלציה בינהם.

באשר לאפיקים הסולידיים ממליצים בפועלים "לשלב השקעה במק"מ עם מח"מ שקלי קצר ובסיכון נמוך יחסית". הגילונים מומלצים "לאור תוספות התשואה הגלומות בהם". השקעה בשחרים צפויה להתאפיין בתנודתיות ועל כן מציעים בפועלים ולהתמקד בשחרים קצרים, במח"מ ממוצע של 3 שנים.

באשר לאפיקים הצמודים הארוכים מציינים בפועלים, כי ציפיות האינפלציה בטווחים הארוכים נמוכות יחסית. דבר המחזק במידה מסוימת את אטרקטיביות ההשקעה מחד, אך גם ברמת הסיכון גבוהה הגלומה באפיק זה.