חמאס: עזה תתנתק כלכלית מישראל ותתחבר למצרים; ישראל: "ההתנתקות האמיתית"

ב"תוכנית ההתנתקות" של הפלשתינים נכללים הפסקת השימוש בשקל וקבלת שירותים כמו חשמל ודלק ממצרים

גורמים במערכת הביטחון אומרים הבוקר (א') כי למרות פעילות הכוחות המצרים בסיני, בשטח מתארגנים תאי טרור רבים המעוניינים לבצע פיגוע נגד ישראלים. בסוף-השבוע תוגברו כוחות צה"ל המוצבים באזור, והורחב השטח שאסור לכניסת ישראלים סמוך לכביש מספר 10, לאורך הגבול עם מצרים.

בתוך כך, בישראל מברכים על הצעת חמאס, לפיה רצועת-עזה תתנתק כלכלית מישראל ותתחבר למצרים. "התנתקות כלכלית מרצועת-עזה היא אינטרס ישראלי, שיש לקדם ולברך עליו", אומרים בכירים במערכת הביטחון, "מדובר בפוטנציאל אמיתי לשינוי המצב, וזו תהיה ההתנתקות האמיתית מעזה". בפת"ח, לעומת זאת, לא מרוצים מהצעותיהם של הפלגים בחמאס. "אתם מגשימים את החלומות של ישראל", אומרים שם.

ב"תוכנית ההתנתקות" של הפלשתינאים נכללים הפסקת השימוש בשקל וקבלת שירותים כמו חשמל ודלק ממצרים.

"נסגור את הגדר בין עזה למצרים"

אתמול הצהיר מנהיג הארגון, מחמוד א-זאהר, כי יפעלו לסגירת גדר הגבול בין מצרים לרפיח, בשיתוף פעולה עם המצרים. "נסדיר את המצב בגבול בשיתוף פעולה עם אחינו במצרים, אבל זה צריך להעשות בהדרגה ובאמצעים הראויים", אמר א-זאהר, וקרא לפלשתינים שלא לפגוע באנשי ביטחון מצרים.

אבל מאחורי ההצהרות המנומסות מסתתר מסר חד-משמעי שהשמיעה בקהיר הנהגת חמאס, לפיו הארגון מתעקש להיות שותף משמעותי בהפעלת מעבר רפיח, ושולל מעורבות או פיקוח ישראליים, נוסח ההסדרים שגובשו לאחר ההינתקות.