ברק נשאר בתפקיד בשל "האתגרים למדינה": אני נשאר כדי לתקן את הליקויים

לפני בחירתו לראשות המפלגה הכריז ברק כי העבודה תפרוש מהקואליציה לאחר הגשת הדו"ח הסופי * אמר לפני ישיבת הממשלה הבוקר: "אני רואה אילו אתגרים יש לפנינו" * תגובת הליכוד: "כצפוי, ברק בורח מהתחייבותו ובתירוצים של טובת המדינה. הוא מעדיף את טובתו האישית"

ארבעה ימים לאחר פרסום דו"ח וינוגרד הסופי מפזר שר הביטחון, אהוד ברק, את הערפל: במסיבת עיתונאים מאולתרת בפתח ישיבת הממשלה הודיע ברק כי הוא נשאר בממשלה. "אני נשאר בממשלה כדי לתקן את הליקויים" אמר שר הביטחון. "אני רואה אילו אתגרים יש לפנינו - מעזה, לבנון, חיזבאללה, שיקום צה"ל ושיקום הדרג המדיני", אמר ברק.

"דו"ח וינוגרד הוא דו"ח קשה, ויש ממנו גם השלכות וגם מסקנות לא פשוטות במישור האישי והערכי. בכוונתי לחזור ולהתמודד עם מסקנות אלה בבוא העת ולקבוע מועד לבחירות".

ברק הוסיף כי "אני מודע לכך שהחלטתי עשויה לאכזב חלק מכם, אך אני אעשה את מה שאני חושב, למרות המחיר הפוליטי".

על אף "הצהרת שדות ים" שבה הצהיר ברק כי אם לא יפרוש ראש הממשלה, אהוד אולמרט מתפקידו עד פרסום הדו"ח הסופי יוביל לבחירות, אמר היום ברק כי "המצב היום אחר".

ח"כ דני יתום מאיים בפרישה: "אני מאוכזב מהודעת שר הביטחון שאיננה דורשת מאולמרט להסיק מסקנות. הדוח מהווה כתב אשמה חמור ביותר כלפי אולמרט. בכל מדינה מתוקנת ומוסרית אולמרט היה צריך להתפטר ואם לא, מפלגת העבודה היתה צריכה לגרום לכך. נוכח זאת בכוונתי לשקול את צעדי".

יו"ר מרצ-יחד, יוסי ביילין אמר כי "ההחלטה מביישת כשם שאינה מפתיעה והיא טעות קשה. לדבריו, ברק ויתר על האפשרות שהיתה לו לכפות את החלפת ראש הממשלה ובכך גם חזר בו ממחוייבותו החד משמעית וגם קיבע את אולמרט בתפקיד ראש הממשלה, תפקיד שוועדת וינוגרד קובעת למעשה שאינו יכול למלא".

בליכוד אמרו כי "כצפוי, ברק בורח מהתחייבותו ובתירוצים של טובת המדינה. הוא מעדיף את טובתו האישית ונותן יד להנהגה שדו"ח וינוגרד כמו הציבור קבע כי היא כושלת. ברק הוכיח כי הוא מעדיף את שרידותו הפוליטית על חשבון טובת המדינה שמחייב את החלפת ההנהגה".

ח"כ יובל שטייניץ תקף אף הוא את ברק ואמר, כי "מילה שלו זו לא מילה. בדיוק כמו שאולמרט בורח מאחריות לכשלי המלחמה, כך בורח ברק מהתחייבות חד משמעית וברורה. מסתבר שמנהיגות אינה מנהיגות ומילה אינה מילה".