לאומי ויתר על 25% מהחוב - ודלק נדל"ן אוספת מהרצפה את חברות חוף הכרמל תמורת 32 מיליון שקל

בנוסף נוטלת על עצמה דלק נדל"ן חובות בסך 302 מיליון שקל לאחר שבנק לאומי ויתר על כ-100 מיליון שקל מהחוב הקודם * בין הנכסים שנרכשו: מלון מרידיאן וזכויות בנייה למגורים בסמוך לחוף הים בחיפה על שטח של 30 דונם

חברת דלק נדל"ן , מקבוצת דלק שבבעלות יצחק תשובה, הודיעה כי הגדילה את אחזקותיה ל-100% במניותיהן של חברות חוף הכרמל בתמורה ל-32 מיליון שקל. ובתמורה לנטילת חובות החברה.

קודם לרכישה, החזיקה החברה בכ-17.34% ממניותיהן של החברות. חברות חוף הכרמל הן הבעלים של מספר נכסים בחיפה. בין הנכסים כלול מלון מרידיאן, שטח קרוב לחוף הים המשתרע על 30 דונם עם זכויות בנייה, בנייני מגורים ושטחים מסחריים.

ביצוע העסקה התאפשר לאחר שבנק לאומי הסכים לוותר על 25% מחובות החברה. דלק נדל"ן חתמה החברה על הסכם עם בנק לאומי, לפיו יופחת החוב (על סך 397 מיליון שקל) ללאומי, לכ-302 מיליון שקל בלבד. שסה"כ עלות הרכישה, כולל החוב, עומדת על 334 מיליון שקל. בנק לאומי יהיה גם זה שיעמיד לרשות החברה הלוואה לצורך הרכישה.

נזכיר כי בשבוע שעבר נודע כי נכסי ד.מ.ר, שהיא חברה בת בבעלות חברת דלק רכב, וחברת ויתניה, חברה בת של דלק נדל"ן (50%), רכשו מגרש בשטח של 5 דונם ברחוב המסגר בתל אביב תמורת 64 מיליון שקל.

דלק נדלן