ביהמ"ש החליט להתעלם מחוות-הדעת של ד"ר חביב-סגל שצירפה ההגנה בפרשת צינורות

כפי שדווח ב"גלובס", אביב אלגור, הנאשם בתיק, ביקש לצרף חוות-דעת של חביב-סגל, שלכאורה שומטת את הקרקע מתחת לבסיס האישום

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, החליט להתעלם מחוות-הדעת של ד"ר אירית חביב-סגל, שצירפה ההגנה בתיק צינורות המזרח-התיכון.

כפי שדווח ב"גלובס", אביב אלגור, הנאשם בתיק, ביקש לצרף חוות-דעת של חביב-סגל, שלכאורה שומטת את הקרקע מתחת לבסיס כתב האישום: אלגור ושותפו, איאן דיוויס, מואשמים כי השיגו במירמה את אישור האסיפה הכללית של צינורות, לדמי ניהול חודשיים של 250 אלף שקל עבורם. זאת באמצעות שימוש באיש קש, ויליאם הרנדל, שלמרות שהיה בעל עניין אישי, הצבעתו שתמכה בהענקת דמי ניהול, נספרה כאילו לא היה בעל עניין אישי.

חביב-סגל טענה בחוות-דעתה כי בנסיבות המקרה לא ניתן בהכרח להגדיר את הרנדל כבעל עניין אישי, שכן הוא לא עונה על הקריטריונים הנדרשים לצורך כך. אלגור, המיוצג בידי עו"ד אילן סופר, צירף כאמור את חוות-הדעת. בתגובה לכך, ביקשה התובעת, עו"ד יהודית תירוש, את הוצאת חוות-הדעת מהתיק. תירוש טענה כי חוות-הדעת של חביב-סגל צורפה לתיק בטרם החליט בית המשפט אם להתיר את עדותה, ולאחר שדחה את הבקשה לצירוף חוות-הדעת.

השופט כבוב ציין כי אכן ראוי היה שלא לצרף את חוות-הדעת לבקשה, בייחוד כאשר הבקשה נדונה בישיבה קודמת ונדחתה. לאור זאת, ציין כבוב, כי הוא מתעלם לחלוטין מחוות-הדעת.