דירקטוריון חברת החשמל הורה להנהלה להמשיך ולהקפיא קליטת עובדים חדשים

באחרונה חשף "גלובס" כי 70 עובדים נקלטו בחברה בניגוד לנהלים; ההסתדרות נתנה "אור ירוק" לפרישת 300 עובדים

בחברת החשמל ממשיכים לבחון דרכים לצמצום הוצאות החברה על רקע ההרעה במצב הפיננסי. ל"גלובס" נודע, כי הדירקטוריון בראשות מוטי פרידמן הנחה באחרונה את הנהלת החברה להמשיך במדיניות של אי קליטת עובדים חדשים.

בהתאם להחלטה, גיוס עובדים חדשים יוכל להתבצע רק בכפוף לאישור של הדירקטוריון. לחילופין יוכל מנכ"ל החברה, עמוס לסקר, לבקש אישור לגיוס עובדים נוספים אם יהיה צורך דחוף בכך. עדיין לא ברור מה תהיה תגובת ועד העובדים בראשות מיקו צרפתי, להחלטה. בעבר איים הוועד לנקוט בעיצומים אם תוקפא קליטת העובדים, אך בפועל העיצומים היו חלקיים ובמחוז הצפוני בלבד. בכירים בוועד מתחו ביקורת על הטיפול בנושא.

החלטת הדירקטוריון מצטרפת לתוכנית הפרישה הגדולה שמתכננת חברת החשמל, לפיה ייצאו לפרישה מוקדמת עד 1,000 עובדים עד לשנת 2010. יצוין כי בסוף 2006 קיבל הדירקטוריון החלטה להגביל את מתן הקביעויות לעובדים זמניים, ולאפשר מתן קביעות רק במקצועות הנחשבים חיוניים לאספקת החשמל.

באחרונה נחשף ב"גלובס" כי למרות האיסור על קליטת עובדים חדשים, מתחילת 2006 נקלטו 70 עובדים בחברה דרך מוקד 103, והועברו למחוזות החברה, זאת למרות האיסור על גיוס עובדים.

למרות ביקורת חריפה שהושמעה בדירקטוריון כלפי בכירי אגף שיווק וקשרי לקוחות, בחברת החשמל טוענים בתגובה, כי דו"ח הביקורת הסופי טרם הושלם ורק לאחריו יתברר האם יינקטו צעדים אישיים כלשהם כנגד בכירים בחברה. בתוך כך נודע, כי פרישתם המוקדמת של 300 מעובדי חברת החשמל צפויה לצאת לדרך כבר בחודש הקרוב, זאת לאחר שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני אישר את תנאי מבצע הפרישה.

התוכנית שעלותה נאמדת ב-400 מיליון שקל כוללת פיצוי מוגדל בשיעור של 120% לעובדים הפורשים.

במקביל ל-300 העובדים הפורשים, ייזכו 220 עובדים המוגדרים כיום זמניים לקביעות. על פי נתוני רשות החברות הממשלתיות, בחברת החשמל מועסקים כיום 12,676 עובדים, מתוכם 10,000 עובדים קבועים והשאר זמניים. בחברה כבר החלו לגבש את רשימות העובדים הפורשים, זאת לאחר שנמצא מימון לתוכנית.

בוועד עובדי חברת החשמל סירבו להגיב. בוועד טוענים כי לא מדובר באיסור גורף על קליטת עובדים חדשים.