דירקטוריון נתיבי הגז הטבעי יבחר השבוע מנכ"ל החדש: 10 מועמדים נשארו בשלב הסופי

זאת מתוך למעלה מ-50 איש שניגשו למכרז; על פי ההערכות במשרד התשתיות, ההליך לבחירת המנכ"ל יושלם כבר בשבועיים הקרובים

המירוץ לבחירת מנכ"ל לחברת הגז הממשלתית נתיבי הגז הטבעי (נתג"ז) נכנס לישורת האחרונה. ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון נתג"ז, בראשות היו"ר אוהד מראני, עשוי להכריע כבר בשבוע הקרוב לגבי בחירת המנכ"ל החדש לחברה.

בדיון שהתקיים באחרונה בדירקטוריון החברה, צמצמה ועדת האיתור את מספר המועמדים הסופיים לתפקיד ל-10 מתמודדים. זאת, מתוך למעלה מ-50 איש שניגשו למכרז. על פי ההערכות במשרד התשתיות, ההליך לבחירת המנכ"ל יושלם כבר בשבועיים הקרובים.

המועמד המוביל לתפקיד מתוך שורות החברה הוא סמנכ"ל ההנדסה בנתיבי גז, יובל דורסקין, הזוכה גם לתמיכת בכירים במשרד התשתיות. ברשימת המועמדים הסופיים לתפקיד נמצאים גם סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות, שמעון בן חמו וסמנכ"ל הכספים בנתיבי גז, גרשון קציר. מועמד מפתיע נוסף שהגיע לשלב האחרון במכרז הוא קובי בן שטרית, מנכ"ל חברת הייעוץ פי.בי. (P.B), המבצעת בקרה על תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל.

המנכ"ל הנוכחי של נתג"ז, אלוף (במיל) דן ורדי, צפוי לסיים את תפקידו בסוף החודש ולהתמנות לתפקיד מנהל פעילות האנרגיה של חברת כלל תעשיות בחו"ל. כפי שפורסם, שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר הציע בתחילה את התפקיד לחזי רם המנכ"ל הפורש של אורמת, שדחה את ההצעה ובוחן חלופות בסקטור הפרטי.

נתג"ז נוסדה ב-2003 לשם הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי בארץ ותפעולה. החברה השלימה השנה את השלב הראשון בהנחת תשתית הגז בדרום לאורך 96 ק"מ ובימים אלה מסיימת את הנחת מקטע ההולכה מקרית גת לסדום (135 ק"מ).