מיקי רוזנטל: עידן עופר נוקט בבריונות משפטית כדי לסתום פיות ולמנוע ביקורת

העיתונאי ויוצר התוכנית "בולדוזר" מבקש מביהמ"ש למחוק את תביעת הדיבה בסך מיליון שקל שהגיש נגדו עופר

"עידן עופר נוקט בבריונות משפטית, מנסה להלך עליי אימים ולהטיל דופי בעבודתי העיתונאית, מתוך מטרה לסתום פיות ולמנוע ביקורת לגיטימית ומתבקשת". כך טוען העיתונאי מיקי רוזנטל ("בולדוזר"), המבקש מבית משפט השלום בת"א למחוק על הסף את תביעת הדיבה בסך מיליון שקל, שהגיש נגדו איש העסקים עידן עופר.

עופר הוא בנו של סמי עופר, שיחד עם אחיו יולי עופר מוכרים כמחזיקים בקבוצת "האחים עופר", המזוהה בעיקר עם חברות כמו צים והחברה לישראל. עידן עופר משמש כיו"ר שתי החברות הללו ופעיל בהנהלתן.

בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד אריאל שמר טען עופר, כי רוזנטל "ביצע ומבצע במשך שנים ובאופן עקבי ומתמשך, שורה של התנהגויות אסורות, פוגעניות ובלתי חוקיות" נגדו ונגד משפחתו ועסקיהם. זאת, "תוך שהוא עושה שימוש לרעה במעמדו ובתפקידו כעיתונאי וכאיש תקשורת, תוך חריגה מכל עבודה עיתונאית נורמטיבית ומקובלת והפיכתה למסע רדיפה אובססיבי", שבו רוזנטל הודה בעצמו.

בין היתר טען עופר, כי רוזנטל התנפל בעבר על בתו כשהיתה בת 12, צילם אותה כשהיא רכובה על סוס ושידר את הצילומים במסגרת תוכנית שעשה, במטרה להשמיץ ולבזות אותה ואותו. הטרדה נוספת, לדברי עופר, היתה באירוע חנוכת בית הספר לתקשורת על שם סמי עופר במרכז הבינתחומי בהרצליה, לפני כשנה, בו הטריד רוזנטל אורחים שהגיעו לאירוע.

הדיבה הראשונה לה טוען עופר פורסמה בראיון של רוזנטל ב"דה-מרקר", שם אמר שהאחים עופר מתמחים בהוצאת כספים שאינם מגיעים להם מהמדינה. הדיבה השנייה לכאורה פורסמה בכרוזים שהפיץ רוזנטל לעובדי מפעלי הברום שבשליטת משפחת עופר, בהם נכתב: "הם (האחים עופר - נ.ש.) עושים במדינה שלנו כבשלהם, הם מזהמים את האוויר, הם עושקים עובדים והמדינה בתגובה מחלקת להם מתנות".

לקעקע את חופש הביטוי

רוזנטל, שקיבל ארכה להגשת כתב ההגנה, מבקש באמצעות עוה"ד רונאל פישר ונמרוד כנפי לסלק את התביעה על הסף מחמת היעדר עילה. לדבריו, גם אם יתקבלו כל טענותיו של עופר, הרי שהוא באופן אישי אינו הנפגע מפעולותיו של ה"בולדוזר", אלא הנפגעים הם צדדים שלישיים - בתו של עופר, משפחת עופר וחברת האחים עופר.

לגוף הדברים טוען רוזנטל, שעופר מבקש לקעקע את חופש הביטוי שלו, "ויותר מכך, את זכות הציבור לקבל מידע, אפילו שיש במידע זה כדי להביך או לגרום לאי-נחת כזו או אחרת, לעופר או למי מבני משפחתו".

לטענתו, "מועד הגשת התביעה סמוך למועד פרסום סרט התחקיר של רוזנטל אודות האחים יולי וסמי עופר, קלישותה והפגמים הרבים שנפלו בה, עולים כדי ניצול פסול וציני של הליכי בית משפט". (ת.א. 11107/08).