סמ"ר דורון אסולין מבאר-שבע וסמ"ר רן דן גור מירושלים - ההרוגים בפעילות צה"ל ברצועת עזה

(עדכון) - בסוף השבוע נפצעו גם שבעה לוחמי צה"ל, בהם אחד במצב בינוני * הפלסטינים מדווחים על יותר מ-40 הרוגים - בהם גם אזרחים * צה"ל השמיד משאית ועליה 160 רקטות קסאם * אבו-מאזן: "פעולת צה"ל בעזה גרועה יותר מהשואה"

סמ"ר דורון אסולין (20, מב"ש) וסמ"ר רן דן גור (20, מירושלים) נהרגו לפנות בוקר בפעילות צה"ל בצפון רצועת עזה. בנוסף, במהלך היום נפצעו שבעה לוחמי צה"ל, בהם אחד במצב בינוני. הפצועים מטופלים בבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע. מנגד, הפלסטינים מדווחים על יותר מ-40 הרוגים - בהם גם אזרחים.

שני לוחמי חטיבת גבעתי נהרגו לפנות בוקר בפעילות ברצועת עזה: סמל-ראשון דורון אסולין, תושב באר-שבע בן 20; וסמל-ראשון רן דן גור, בן 20 מירושלים.

השניים נהרגו בפעילות חטיבת גבעתי במחנה הפליטים ג'בלייה, בצפון הרצועה. הם היו חלק מצוות הסיור שנעו בתוך העיירה ונפגעו מאש המחבלים. במהלך הקרבות, שמתחוללים ברצועה מאז שעות הלילה, נפצעו שבעה חיילים, בהם אחד במצב בינוני, והיתר - קל. הפצועים הועברו לפנות בוקר במסוק לטיפול בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, ושם הם מטופלים כעת.

מנגד, הפלסטינים מדווחים כי בקרבות בצפון הרצועה נהרגו 40 בני אדם. רוב ההרוגים - חמושים מחמאס ומהג'יאהד האיסלאמי, אהך גם לפחות חמישה אזרחים ושלושה ילדים נהרגו. עשרות פלסטינים נוספים נפצעו.

הלוחמים פועלים במרחבי שיגור רקטות בצפון הרצועה, בסיוע מסוקי קרב. מדובר באיזורים בנויים, ועל כן הלחימה באיזור קשה. כוחות משולבים של גבעתי, שריון והנדסה עורכים סריקות מבית לבית, ומנהלים חילופי אש כבדים עם חמושים. מקורות פלסטיינים סיפרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי התקיפה בימים האחרונים היא העמוקה ביותר שביצע צה"ל בחודשים האחרונים.

פעילות חריגה - אבל עדיין לא "הפעולה הרחבה"

הפעילות של כוחות צה"ל הבוקר ובמהלך הלילה היא רחבה יותר מהפעילות השגרתית המתבצעת ברצועה - מבחינת סדרי הכוחות ומבחינת עומק החדירה לעזה. למרות שגם בצה"ל וגם ברצועה מגדירים את המצב כ-"לחימה לכל דבר", עדיין אין מדובר בפעילות הצבאית הרחבה עליה שמענו לאחרונה.

ביום רביעי צפוי לכנס ראש הממשלה את הקבינט המדיני-בטחוני, לדיון אם לפתוח בפעולה כזאת, ואולם, הישיבה אמורה להיות קצרה ולא צפויים להתקבל שם החלטות על יציאה לפעולה רחבה.

אתמול: 28 הרוגים פלסטינים

אמש תקף חיל-האוויר משגר של רקטות קסאם בצפון רצועת-עזה, שהיה ערוך לשיגור לעבר ישראל. הטייסים זיהו פגיעה במטרה. במערכת הביטחון הדגישו כי חיל-האוויר ימשיך לפעול מסביב לשעון, כדי לפגוע במשגרי הקסאמים ובתשתיות הטרור של אירגון חמאס.

במקביל, תקף אמש חיל-האוויר גם במחנה הפליטים שאטי ברצועה, סמוך לביתו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה. בתקיפות אתמול ברצועה דיווחו הפלסטינים על 28 הרוגים, מתוכם גם ארבעה ילדים ותינוק בן כחצי שנה.