האסיפה של פטרוכימיים אישרה הקצאת אופציות בסך 9.621 מיליון שקל למנכ"ל

למנכ"ל, ערן שורץ, יוקצו 304,477 אופציות שיקנו לו עד כ-1% מזכויות ההצבעה ומההון המונפק והנפרע של החברה * מחיר מימוש האופציות 31.60 שקל למניה

חברת פטרוכימיים אישרה באסיפה הכללית במסגרת הצעה פרטית של ני"ע, את אימוץ תכנית התגמול לנושאי מישרה בכירים בחברה במסגרתה החליטה על אישור הקצאה למנכ"ל החברה ערן שורץ, המכהן גם כדירקטור בחברה.

למנכ"ל יוקצו 304,477 אופציות, הניתנות למימוש ל-304,477 מניות רגילות של החברה, שיקנו לו עד כ-1% מזכויות ההצבעה ומההון המונפק והנפרע של החברה, וכ-1% מזכויות ההצבעה ומהונה המונפק של החברה בדילול מלא.

הקצאת האופציות תעשה על פי תכנית אופציות לנושאי משרה ולעובדים בחברה ו/או בחברות בשליטתה, בהתאם להוראות פקודת מס הכנסה.

ההקצאה היא לפי מסלול מס רווח הון ובתמורה למחיר מימוש בסך של 31.60 שקל למניה. לפי מחיר זה שווין של האופציות אותן יקבל המנכ"ל במסגרת ההקצאה יעמוד על כ-9.621 מיליון שקלים.

מפעלים פטרוכימיים מחזיקה ב-% 50 מחברת "כרמל אולפינים", העוסקת בייצור פוליאתילן, פוליפרופילן ואתילן המשמש כחומר גלם בענף הפלסטיק.

כמו כן, החברה שותפה בקונצורסיום של חברות העוסקות בחיפושי נפט וגז בשטח הימי של מדינת ישראל. מודגל, הנשלטת על ידי משפחת פדרמן, הנה בעלת השליטה בחברה.

נזכיר כי לאחרונה ניסתה להצטרף לגרעין השליטה בבית הזיקוק בחיפה. המדינה הודיעה רשמית כי לא תעניק בינתיים לפטרוכימיים, שבשליטת דיוויד פדרמן, יעקב גוטשטיין ואלכס פסל, אישור לקבלת היתר שליטה בבז"ן חיפה, כל עוד קבוצת אלדר, שבשליטת האוליגרכים לשעבר ליאוניד נבזלין, מיכאל ברודנו וולדימיר דובוב, תמשיך להיות שותפה בפטרוכימיים.

קבוצת אלדר היא בעלת מניות מהותית בחברת מודגל המחזיקה בשליטה בחברת פטרוכימיים ובחברת PCH.