צמרת דירוג שכר המנהלים של "גלובס" לא מפתיעה - אנשי מגזר הנדל"ן שולטים ביד רמה במקומות הראשונים

עלות שכרו של זוהר לוי, יו"ר סאמיט נדל"ן, עמדה על 245 אלף שקל בחודש * אמיר נחום, מנכ"ל אורתם סהר, פותח את העשירייה השנייה עם עלות חודשית של 140 אלף שקל

אם יש מגזר שמנהליו שלטו אשתקד בצמרת דירוג שכר המנהלים של "גלובס" - הרי זה הנדל"ן. איליק רוז'נסקי, חיים כצמן, יעקב אנגל ואחרים התרווחו במקומות הראשונים של הדירוג עם עלויות שכר שהיוו סממן נוסף לגאות שאפיינה את הענף. השנה - וכאן אנו לא עומדים לחדש לכם דבר - אינה עומדת לחייך לחברות הנדל"ן, וגם זו שקדמה לה כבר נותנת את אותותיה בעלויות שכר המנהלים.

זוהר לוי, יו"ר סאמיט נדל"ן, הוא אחד מהם. עלות שכרו עמדה אשתקד על 2.9 מיליון שקל (245 אלף שקל בחודש) לעומת 4.3 מיליון שקל ב-2006. סאמיט נדל"ן סיימה את 2007 עם רווח נקי של 66.7 מיליון שקל לעומת 159.6 מיליון שקל ב-2006, ואת האשם היא "יכולה לתלות" בהוצאות המימון ששחקו את רווחיה במחצית השנייה של השנה.

הסכם ההעסקה של לוי, שמחזיק ב-44% מהון החברה, הוא מסמך די מעניין. בראש ובראשונה, זכאי לוי לעלות שכר המהווה 0.165% מהיתרה המופחתת של נכסי החברה במאזנה. במילים אחרות, עלות שכרו של לוי היא נגזרת של יכולת ההשבחה שלו את נכסי החברה. שנית, לסאמיט נדל"ן יש חברה בת הנסחרת בשוק ההון הבריטי (קרן הריט סאמיט גרמניה) ומיד עם הנפקתה עודכן הסכם ההעסקה של לוי.

לפי העדכון עלות השכר האמורה תמשיך לחול על נכסי החברה שאינם כוללים את הנכסים שנמכרו לקרן הריט הגרמנית, ואילו ביחס לנכסי הקרן, יקבל לוי (באמצעות חברת ניהול שבשליטתו) דמי ניהול בשיעור 25% מהתשואה השנתית העודפת שתהיה לקרן מעל 8% בגין נכסיה. לדברי סאמיט נדל"ן, חברת הניהול של לוי התחייבה להעביר לה מחצית מכל סכומי התמורה הנוספת שישולמו לה, במידה וישולמו. בשנים 2006-2007, כך לטענת סאמיט נדל"ן, לא נרשמו הכנסות בגין התשואה העודפת. בנוסף, בגין אופציות שהעניקה החברה ללוי לפני כשנתיים, לא נזקפה אשתקד הטבה ולכן עלות הנוכחית השכר של לוי מנוטרלת גם מהטבה מבוססת מניות.

שכר