ביה"ד לעבודה: חברת "השמירה" לא העסיקה אישה מפני שהיא דתית

הנאשמים: התפקיד מחייב לבישת מכנסיים - "קיימת בעיה לשאת נרתיק עם נשק ושתי מחסניות כאשר לובשים חצאית" * חברת "השמירה": המקרה מהווה חריגה ממדיניות החברה

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, ורדה סאמט, הרשיעה את חברת "השמירה G4S" יחד עם שניים ממנהליה, בעבירה על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

השופטת קבעה כי החברה סירבה להעסיק אישה מהישוב אלעד בתור בודקת ביטחונית, רק בשל היותה אישה ואף אישה דתית. על פי כתב האישום שהגיש משרד התמ"ת, עולה כי המנהלים שראיינו את האישה לתפקיד, אמרו לה במפורש כי הם פוסלים אותה על הסף, מפני שהמשרה אינה מתאימה לנשים דתיות. עוד נאמר לה כי "קיימת בעיה לשאת נרתיק עם נשק ושתי מחסניות כאשר לובשים חצאית".

פקחי משרד התמ"ת מסרו לבית הדין כי המנהלים הודו בחקירה שנערכה, ואישרו את דבריהם לגבי היות התפקיד מחייב לבישת מכנסיים. בחקירתם הוסיפו כי אמרו לאשה "משום שמדובר במקום בסיכון גבוה, כשפיגוע הוא סיטואציה אפשרית מאוד, הרגישות לאמא עם ילדים גבוהה יותר".

שני המנהלים מסרו בהמשך גרסאות שונות וטענו כי דבריהם הקודמים הוצאו מהקשרם, אולם השופטת החליטה לדבוק בגרסתם הראשונה, בטענה כי היא תואמת לזו של המתלוננת. גזר הדין בעניין עונשם של המנהלים ושל החברה עצמה, יינתן בקרוב.

מחברת "השמירה" נמסר בתגובה: "חברת השמירה מעסיקה עובדים ממגזרים שונים ומגוונים, ורואה בחומרה כל מקרה של אפליה ואי שיוויון הזדמנויות בעבודה. מעולם לא ניתנה הנחייה להפלות או למנוע העסקת עובד/ת בגין שיקולי מין, דת או כל שיקול אחר.

"לעניין הטענה על אפליה בגין שיקולי מין, בחברה מועסקות מאות רבות של נשים בתפקידי אבטחה, לרבות בהנהלה הבכירה של החברה. ולעניין האפליה בגין רקע דתי - ראוי לציין כי מנכ"ל החברה, אריק רגב-שואשי, הינו חובש כיפה בעצמו. המקרה בו מדובר אירע לפני 5 שנים ומהווה חריגה ממדיניות החברה ונהליה".