לשכת המסחר לבג"ץ: למנוע מהדואר לגבות בכפייה שירותי עמילות מכס בשירות EMS

לדברי העותרים, בכך מחסלת חברת הדואר כל תחרות אפשרית עם סוכני המכס האחרים

הדואר כופה על משתמשי משלוחי הדואר המהיר בשירות בינלאומי EMS את שירותי עמילות המכס הניתנים על-ידו, וזאת ללא הסכמתם. כך עולה מעתירה לבג"ץ שהגישה לשכת המסחר ואיגוד לשכות המסחר בראשותו של אוריאל לין, חברת עמילות מכס ותחבורה עמית, כנגד שר התקשורת, אריאל אטיאס וחברת הדואר.

בעתירה מבקשים העותרים להוציא צו ביניים, שימנע מהדואר לגבות בכפייה את שירותי עמילות המכס. לדבריהם, בכך מחסלת חברת הדואר כל תחרות אפשרית עם סוכני המכס האחרים.

העותרים טוענים, באמצעות עוה"ד שמואל גרוסמן ורועי גלעד, כי עד עתה גבה הדואר "קנס" של 70 שקל עבור העברת הניירת מעמיל מכס אחר שטיפל בעניין. לאחר שלשכת המסחר הגישה עתירה לבג"ץ בעניין בתחילת ינואר 2008, התברר שלחברת הדואר אין אפשרות לגבות את הסכום האמור עבור העברת הניירת. לפיכך, נטען, כי חברת הדואר המירה את הקנס במתן שירותי עמילות מכס כפויים בקשר לשחרור מהמכס ששוויים עד 1,000 דולר.

העותרים טוענים כי חברת הדואר כופה את השירותים על אפם וחמתם של יבואנים, הדורשים שלא לתת להם שירותים אלו. לדבריהם, חברת הדואר משחררת את משלוחי היבואנים מהמכס, מבלי שקיבלה הרשאה או יפויי כוח מהלקוחות, תוך חיובם בעמלות מיותרות ומופרזות.

העותרים מציינים כי עד עתה הודיעו 69 יבואנים לחברת הדואר לחדול מלספק להם את שירותי עמילות המכס. (בג"ץ 5444/07).