מגרש מכבי יפו, "אצטדיון גאון", יימכר לעיריית תל-אביב תמורת 5.5 מיליון שקל

הסכם הפשרה בין הצדדים זכה היום לתוקף, לאחר שאושר ע"י שופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך ; הכסף יועבר לקופת המפרק, ומשם לנושי האגודה

אצטדיון "גאון", מגרש הכדורגל המיתולוגי של מכבי יפו, יימכר לעיריית תל אביב תמורת 5.5 מיליון שקלים. כך סוכם בין מפרק אגודת הספורט מכבי יפו, עו"ד נעם פורר, לבין העירייה. הסכם הפשרה בין הצדדים זכה היום לתוקף, לאחר שאושר על ידי שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך. הכסף יועבר לקופת המפרק, ומשם לנושי האגודה.

בשנת 2004, בעת הליכי הפירוק נגד מכבי יפו שנקלעה לקשיים כלכליים, הגישה עיריית תל אביב תביעה לביטול הזכויות הקנייניות של העמותה במגרש המשתרע על שטח של 20,233 מ"ר. העירייה טענה שהעמותה חדלה מלפעול כאגודת ספורט, ועל כן עליה להחזיר לה את המקרקעין לאלתר. בעיריית תל אביב רצו את השטח כדי לקדם על הקרקע פרויקט של מגדלי מגורים.

מפרק העמותה טען מנגד, כי בהתחשב בחוסר הבהירות ביחס לטיב זכויותיה של העמותה במקרקעין, ובסימני השאלה ביחס לאפשרות להפיק ערך כלכלי של ממש מהאצטדיון, הוא סבור כי יש להגיע לפשרה כספית. כאמור, היום אישר בית המשפט את הסכם הפשרה שאליו הגיעו הצדדים.

מכבי יפו היתה בעבר אחת מהקבוצות הוותיקות של הכדורגל הישראלי. היא נוסדה ב-1949 על ידי עולי בולגריה שהגיעו בהמוניהם ליפו לאחר מלחמת העצמאות. הקבוצה שיחקה 31 עונות בליגה הבכירה בישראל, אך מעולם לא זכתה בתואר. הישגי השיא שלה היו 3 סגנויות אליפות, והשתתפות במשחק גמר גביע המדינה שבו הפסידה להפועל פ"ת.