יוסי חן, שהתאבד עקב חקירת הונאת המס בפרשת יניב בן-דוד, היה אמור להיות עד תביעה

תחקיר G מגלה: נחקרים פחדו לדבר במשטרה על יניב בן-דוד ו"העדיפו לאשפז את עצמם"

"נתקלנו באנשים שפחדו להגיד את השם יניב בן-דוד. העדיפו להגיד שהם לא מרגישים טוב ולאשפז את עצמם, העיקר לא להעיד נגדו. אנשים מבוגרים בכו, רעדו, הפכו לבנים" - כך מגלה רפ"ק שלומי חכמון, ראש צוות החקירה של תיק הלבנת ההון והעלמות המס, שהוביל השבוע להגשת כתבי אישום, ולמעצרו של בן-דוד.

בכתבה המתפרסמת מחרתיים (ה') במגזין G של "גלובס", נחשפים גילויים חדשים על הרשת, שמיוחסת לה הונאת ענק של מס ערך מוסף, מס הכנסה וביטוח לאומי בסכום של יותר ממאה מיליון שקל, ועל נסיבות מותו של אחד הנחקרים, יוסי חן.

חן היה מנכ"ל חברת תקשורת בטוחה, שבבעלותו של בן-דוד. חברה זו, שהעניקה שירותי התקנה לחברת Yes, נחשבת לאחד העסקים החוקיים בשליטת משפחת בן-דוד. חן, סגן אלוף במילואים ויוצא חיל האוויר, לא עמד בלחץ. ב-6 במארס, ארבעה ימים אחרי פתיחת החקירה הגלויה, הוא התאבד בביתו.

כעת מתברר, כי ספק אם חן היה מוצא את עצמו על ספסל הנאשמים. רפ"ק חכמון אומר ל-G, כי "יוסי חן יכול היה להיות אחד מעדי התביעה היותר טובים שלנו. בטיוטת כתב האישום הוא מופיע כעד, לא כנאשם". מההתרשמות של צוות החקירה, חן התכוון לשתף פעולה. "ביום שבו הוא התאבד, יוסי הודיע לנו שהוא מוכן לספר הכל, אבל ביקש קודם לדבר עם המשפחה", אומר חכמון. "הוא אמר ' אני אומר מה שאני יודע, אבל יש לזה משמעות מבחינת המשפחה שלי, תנו לי לדבר איתם ומחר אני חוזר אליכם עם תשובות'".

אחיו של חן, ד"ר אשר אלחיאני, טוען כי החקירה שברה אותו. "יוסי סיפר לילדיו שהחקירה מאוד אכזרית ושהוא לא בטוח שיצליח לעמוד בה", מגלה אלחיאני. כשהבן שלו בא לאסוף אותו, החוקרים אמרו לו שבפעם הבאה יביא לאבא תיק עם הרבה בגדים כי אבא הולך לשבת הרבה שנים בכלא. כשנכנס לאוטו הוא אמר לבנו, 'בחיים לא השפילו אותי כמו היום".

* ייתכן שהוא חשש מיניב בן-דוד?

"אני מאמין שזה בגלל ההשפלה בחקירה. מעולם לא שמעתי אותו מזכיר את השם של יניב. מצד שני הוא לא באמת שיתף אותנו כמו שחשבתי. הוא כנראה חשב שיעבור את זה לבד".

התחקיר המלא - במגזין G.