החשב של גולן: דסאו היה סוליסט בקבלת החלטות; התביעה: פעל בתעוזה מהולה בחוצפה

עודד דסאו ומנכ"ל גולן לשעבר, גיל פרס, מואשמים בעבירות ני"ע בגין נטילת 4.8 מיליון דולר מהחברה מבלי לדווח לדירקטוריון

עודד דסאו היה די סוליסט בעסקאות שלו. הוא לא שיתף בהחלטות". כך העיד היום (ג') יובל לוי, החשב של גולן מלאכת מחשבת, שהיתה בשליטת של דסאו, בפתיחת משפטו של דסאו ושל מנכ"ל החברה לשעבר, גיל פרס. דסאו ופרס מואשמים בעבירות ני"ע ובעבירות מנהלים, על אירוע שבו נטל דסאו 4.8 מיליון דולר מקופת גולן מבלי לדווח לדירקטוריון. דסאו מואשם גם בעבירה של הדחה בחקירה.

לוי ציין כי העובדה שדסאו החזיר תוך זמן קצר כספים שנטל בתחילה מהחברה - עוד לפני שלקח את ה-4.8 מיליון דולר - יצרה את הרושם ש"זה לא כזה נורא". לדבריו, "פרס עשה הכל כדי שעודד יחזיר את הכסף שלקח. זה היה ידוע לנו שזה יכול להיות לא בסדר. לדעתי, עורכי הדין הרגיעו אותו ואמרו לו שזה לא כזה נורא".

התובע, עו"ד ערן שחם-שביט, מפרקליטות מיסוי וכלכלה, אמר היום בנאום הפתיחה שלו, כי "חלק מהפעילות העבריינית בוצע במסווה לפעילות לגיטימית בחברה. דסאו רכש שלד בורסאי של חברה ציבורית והפיח בו רוח חיים פיננסית".

לדברי התובע, דסאו דאג להצטייד בבכירי רואי החשבון ועורכי הדין, ו"החל ליטול כספים מכספי החברה לכיסו, בין אם לכיסו הפרטי ממש ובין אם לטובת חברותיו הפרטיות. בתעוזה מהולה בחוצפה הוא נטל סכום עוד באותו יום בו התכנס הדירקטוריון לישיבתו הראשונה. הכספים הוחזרו לקופת החברה, אך לצערנו אירועים אלה היו קדימון בלבד לסך 4.8 מיליון דולר, אותם נטל ביוני 2006".

רמיסת החוק

בעקבות נטילת הכספים התפרסם דו"ח מיידי עמום בעניין והופסק המסחר במניה על-ידי הבורסה. דסאו לא השיב עד היום לקופת החברה את ה-4.8 מיליון דולר, וכתוצאה מכך החברה נתונה היום בכינוס נכסים ולמעשה פעילותה העסקית מינורית.

התובע ציין כי "הבעייתיות המובנית בעסקאות בעלי שליטה מוכרת לביהמ"ש. הפתרון שהמחוקק בחר לו לאישור עסקאות אלה הוא ברור וצריך להיות ברור גם לנושאי תפקידים בחברה ציבורית. כל אחד מהנאשמים בתחומו ובתחום אחריותו רמסו את מגבלות החוק ואת הדרישות שמציג החוק".

התובע ציין כי יוכיח שדסאו נטל את הכספים לכיסו הפרטי. לדבריו, המנכ"ל פרס לא יכול לחסות בצל הטענה כי לא ידע, שכן הוא נשא בתפקיד רשמי, שלא ניתן להמעיט בחשיבותו. "אם (פרס) ראה התנהגות לא ראויה, יכול היה לעזוב וזו גם אחריותו כנושא משרה. מדובר בנאשמים שהבינו את ההתנהלות, מכירים אותה. הם הרדימו את שומרי הסף, לא חשפו בפני אנשיהם את מלוא המערכת העובדתית", ציין.

דסאו מיוצג בידי עוה"ד גיורא אדרת ואורן אדרת; פרס מיוצג בידי עו"ד אביתר קנולר.