דוד בלומברג התפטר מראשות צוות הבוררים בשכר הרופאים

ההחלטה להקים צוות בוררות בעניינם של כ-20 אלף רופאים בבתי החולים ובקהילה התקבלה בשנת 2000 לאחר שביתת הרופאים הגדולה שפרצה באותה שנה ; הרופאים זכו אז לתוספת שכר נדיבה והתחייבו שלא לשבות למשך 10 שנים

דוד בלומברג, יו"ר צוות הבוררים בעניין שכר הרופאים, התפטר מתפקידו ערב חג הפסח. כך נודע ל"גלובס". בלומברג, ששימש בעבר, בין היתר, כיו"ר בנק ירושלים ונחשב לידידו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, סירב לנמק את הסיבות להתפטרות. עם זאת, בלומברג הבטיח כי ימשיך לשמש כבורר מן המניין.

ההחלטה להקים צוות בוררות בעניינם של כ-20 אלף רופאים בבתי החולים ובקהילה התקבלה בשנת 2000 במסגרת הסכם קיבוצי בין המדינה, שירותי בריאות כללית וההסתדרות הרפואית, לאחר שביתת הרופאים הגדולה שפרצה באותה שנה.

הרופאים זכו אז לתוספת שכר נדיבה והתחייבו שלא לשבות למשך 10 שנים, כאשר לפני פקיעת מועד זה נקבע שהתוספת הבאה לשכרם תוכרע על-ידי צוות בוררים מוסכם. לצד בלומברג חברים בצוות שר הבריאות לשעבר, רוני מילוא, ואורי נייגר, מנכ"ל מודוס סלקטיב מקבוצת הבנק הבינלאומי. מטעם המדינה ושירותי בריאות כללית יושב בצוות הממונה על השכר באוצר, אלי כהן, ומטעם הרופאים יושב בצוות יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר.

מילוא הכחיש היום (א') בשיחה עם "גלובס" כי התפטרותו של בלומברג קשורה לחילוקי דעות שהתגלו בין השניים. "אין לי מושג מדוע הוא התפטר ודווקא לא היו בינינו אי הסכמות מהותיות", אמר מילוא. יצוין כי מילוא נחשב למי שהוביל בצוות הבוררות קו שלפיו על הבוררים לדון בסוגיות רחבות הקשורות לרפואה בישראל כמו עניינים מבניים, ולא רק בענייני שכר. כך למשל, מילוא תמך בעמדת בתי החולים הממשלתיים שדורשים לשוב ולהעניק שירותי רפואה פרטיים (שר"פ), שנאסרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינשטיין.

מילוא סבר כי החזרת השר"פ תאפשר לרופאים בבתי החולים הממשלתיים להרוויח יותר, מבלי שהמדינה תצטרך לספוג תוספות שכר משמעותיות. לגישה של מילוא התנגדו נחרצות בשירותי בריאות כללית, כמו גם במשרד האוצר. על פי הערכות, גם בלומברג התנגד לכך.

במשרדי הבריאות והאוצר הפעילו לאחרונה לחץ על בלומברג בתקווה שיחזור בו מהחלטתו. גם ד"ר בלשר אמר ל"גלובס" שהוא בעצמו הפעיל לחץ דומה. "אני דיברתי על ליבו של בלומברג אבל לצערי זה לא עזר. מדובר באדם אחראי ושקול, ואני מצטער שהוא עזב את התפקיד". בלשר הוסיף שהוא מקווה שהבוררים יגיעו להכרעה בקרוב, זאת במיוחד על רקע סיום תפקידו של אלי כהן בסוף יולי.