לראשונה: ישראל צורפה כחברה מלאה בתוכנית היוקרתית של חילופי סגל וסטודנטים של האיחוד האירופי

ההיקף הכספי שיושקע על ידי האיחוד בתוכנית Tempus4 נאמד בלמעלה מ-15 מיליון אירו במהלך 3 השנים הקרובות ; התקציב היחסי ממנו תהנה ישראל עומד על כרבע מליון אירו

ישראל צורפה לראשונה כחברה, במסגרת תוכנית ה Tempus של האיחוד האירופי, תוכנית יוקרתית לחילופי סגל וסטודנטים, בה לוקחות חלק 27 המדינות, בתוכן מדינות להן אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל, דוגמת לבנון, סוריה, איראן ואלג'יריה.

המועצה להשכלה גבוהה צורפה לתוכנית לראשונה רק לאחרונה, במעמד של חברה הזכאית למימון מלא מהאיחוד האירופי. היקף הכספים הכולל שיושקע על ידי האיחוד בתוכנית Tempus4 נאמד בלמעלה מ-15 מיליון אירו במהלך 3 השנים הקרובות, התקציב היחסי ממנו תהנה ישראל עומד על כרבע מליון אירו.

ההחלטה בדבר צירופה של ישראל לתוכנית, המתקיימת זו השנה הרביעית התקבלה לפני כשבועיים, במסגרת כנס מקדים בבריסל. צירופה מאפשר למוסדות להשכלה גבוהה בארץ יכולים להגיש את המועמדות שלהם ולהיכלל במסגרת חילופי הסגל והסטודנטים בין כל 27 המדינות החברות.

הלילה, תצא לקהיר משלחת מיוחדת של המועצה להשכלה גבוהה, בהזמנת האיחוד האירופי ומימונו, על מנת להשתתף בכנס להערכת איכות במוסדות להשכלה גבוהה במדינות הנכללות בתוכנית Tempus4. הכנס בקהיר, שיתקיים באוניברסיטת א-שאמס, ידון בסוגיית הערכת הערכת איכות אקדמית במוסדות להשכלה גבוהה ובהכרה אקדמית על פי מפתח בינלאומי, באיחוד האירופי ומחוץ לו.

לצורך ניהול התוכנית בישראל הוקמה מנהלת מיוחדת שבראשה עומד חברי המועצה להשכלה גבוהה. מנכ"ל מל"ג/ות"ת, רו"ח סטיבן סתיו, אמר " ההצטרפות לתוכנית הנה צעד חשוב בהידוק קשרי החוץ של ההשכלה הגבוהה הישראלית בכל הנוגע לנושאי אקדמיה, הוראה ומחקר".