כלכלני לאומי: הריבית הריאלית באג"ח הצמוד הקצר אפסית עד שלילית - ממליצים לעבור לשקליות קצרות

צופים כי המסחר בשוק המניות המקומי ימשיך להתאפיין בתנודתיות רבה ; רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות המקומי מעניינת ללקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח בשל רמת המכפילים הנוחה בשוק

כלכלני בנק לאומי מפרסמים את סקירתם השבועית לשוק הישראלי וצופים כי המסחר בשוק המניות המקומי ימשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך קורלאציה גבוהה עם השווקים הבינלאומיים. לדעתם רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות המקומי מעניינת ללקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח בשל רמת המכפילים הנוחה בשוק.

ללקוחות הסולידיים או למשקיעים שיידרשו לכספם בטווח הקצר מציעים כלכלני הבנק עדיין להמשיך ולשמור על רמת החזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיביים.

בלאומי מציינים לטובה את מדד התל-טק, אשר רשם במהלך שבוע המסחר המקוצר עליות חדות שהושפעו בעיקר מן המניות הדואליות ובהן: בלופניקס שעלתה ב-25.4%, וריפון שהוסיפה כ-21% ואלווריון שטיפסה ב-17.4%. כמוכן הדגישו בלאומי את השפעת עונת הדוחות אשר במסגרתה פרסמו מספר חברות בולטות בשוק את דוחותיהן ובהן: טבע, פרטנר ואלווריון.

בהתייחסם לשוק אגרות החוב אומרים בלאומי כי לאחר עליות המחירים האחרונות, הריבית הריאלית המתקבלת באג"ח הצמוד הקצר היא אפסית עד שלילית. ולכן להערכתם ניתן להתחיל להסיט כספים מאג"ח צמוד קצר לעבר אג"ח שקליות קצרות.

הכלכלנים מוסיפים שלנוכח רמת חוסר הוודאות בשוק, והסיכון הגבוה הכרוך בהשקעה על רקע התנודתיות במסחר העולמי, ולנוכח הצפי להעלאת הריבית, הם לא רואים הצדקה להארכת מח"מ של הרכיב האג"חי בתיק ההשקעות. ומכאן שבלאומי מעריכים כי קיימת כדאיות להשקעה באג"ח שקליות קצרות וצמודות לטווח הבינוני.

בהתייחסם לציפיות האינפלציוניות ל-12 החודשים הקרובים אומרים בלאומי כי הן עדיין גבוהות ברמה של כ-4.1%.

גם על המסחר במט"ח ישפיעו לדעתם מגמות המסחר העולמיות, ומציינים כי המשך ההתרחבות הצפויה בפער הריביות בין השוק המקומי לשוק האמריקני צפוי לתמוך, לפחות זמנית, בשקל.