בריטיש ישראל תהפוך את המבנה המיתולוגי ליד כיכר ציון בירושלים לבניין מסחרי

החברה, שרכשה את המבנה אשתקד תמורת 7 מיליון דולר, תשקיע בהסבה 10 מיליון דולר

חברת בריטיש ישראל תסב את הבניין ההיסטורי שבפינת הרחובות יפו ויואל משה סלומון בירושלים לבניין מסחרי בהשקעה של 10 מיליון דולר. בכוונת החברה להשכיר את הבניין לשוכר אחד ובימים אלה מתנהלים מגעים עם מספר רשתות, בין היתר המשביר החדש לצרכן.

הבניין המנדטורי בן שתי הקומות נבנה ב-1926 ומשתרע על פני דונם סמוך לכיכר ציון. בשנת 1928 נפתחה בו החנות הראשונה של רשת חנויות הספרים סטימצקי, בו היא פועלת עד היום, ובאותם הימים פעל בו גם הקונסרבטוריון הראשון של ירושלים.

הבניין, שהיה בבעלות משפחת סיטון הירושלמית, נמכר בשנות ה-90 למשקיעים מבריטניה, שמכרו את הנכס בשנה שעברה לבריטיש ישראל תמורת 7 מיליון דולר. לאחרונה נמסרה הודעה לשוכרים כי הם מתבקשים להיערך לפינוי לצורך בניית הבניין החדש. התב"ע החלה על הקרקע מאפשרת שימושים למסחר, משרדים, מלונאות ומגורים.

בריטיש ישראל, תבצע את הסבת הבניין לפי תוכנית של האדריכל הירושלמי אמציה אהרונסון. הבניין יתנשא ל-5 קומות בשטח 5,000 מ"ר, והמשביר החדש לצרכן הוא כאמור בין הגורמים איתם מתנהלים מגעים להשכרת הנכס.

עורך הדין לאון אמיראס, שותף במשרד עורכי הדין ירדני-אמיראס, שייצג את המשקיעים שמכרו את הנכס לבריטיש ישראל בשנה, אמר כי "אין ספק שכל פרויקט שישביח את הבניין יביא לשיפור מרכז העיר".

מנכ"ל בריטיש ישראל, עמיר בירם, אמר כי "אנחנו מתייחסים לפרויקט הזה כבייבי שלנו משום שאנחנו מאמינים במרכז העיר של ירושלים ורואים בפרויקט זכות לפתח ולהחזיר עטרה ליושנה, וכן להחזיר את הקהל הירושלמי לרחוב".

בריטיש ישראל