רב-בריח תבקש הבוקר מביהמ"ש ארכה נוספת להקפאת ההליכים - ללא הסכמת הבנקים

(עדכון) - הבנקים מתנגדים לרצונו של אברהם בחרי להזרים כספים לרב-בריח רק אם יוכל לקבלם בחזרה במקרה של פירוק

אמש (ב') "התפוצץ" המשא-ומתן בין רב-בריח לבין הבנקים, לאחר שפערים מהותיים התגלו בין עמדות הצדדים. כך נודע ל"גלובס". רב-בריח מגיעה הבוקר (ג'( לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לבקש ארכה נוספת להקפאת ההליכים, זאת ללא הסכמת הבנקים.

נקודת המחלוקת העיקרית היא האם הסכום של 5 מיליון שקל, שאותו אמור אברהם בחרי להזרים לקופת החברה עד היום, דינו יהיה כדין פירוק. כלומר, האם הסכום יוחזר לבחרי לפני כספים שיוחזרו לנושים אחרים, או שמא יינתן לו חזרה הכסף ללא כל תנאי במקרה של פירוק רב-בריח. אמש הגישה רב-בריח בקשת הבהרה לבית המשפט בעניין זה.

הסכסוך בין הצדדים נוגע להחלטת בית המשפט בדיון שנערך על הקפאת ההליכים ביום שלישי שעבר בהשתתפות שני הצדדים. ההחלטה קבעה כי "התנאי להמשכו של הדיון בבקשת ההקפאה הוא שעד למועד הדיון הבא (מחר) יוזרם לקופת החברות סכום של 5 מיליון שקל במזומן".

יש לציין כי כ-1.7 מיליון שקל מתוך סכום זה אמור לשמש כתשלום למשכורות העובדים אך כפי שנכתב שלשום (א') ב"גלובס", הכסף טרם הועבר לעובדים ומשכורותיהם מעוכבות. רב-בריח פתחה חשבון נאמנות בו המוטבים הם אברהם בחרי ועובדי רב-בריח. לשם הוכנס היום הסכום שאמור לשמש כמשכורות. הסיבה לפתיחת חשבון הנאמנות היא כי בחרי דורש שכספו יוחזר לו כדין הוצאות פירוק לפני נושים אחרים ולא, הוא לא יעביר כספים לחברה - לא את הכסף למשכורות ולא את יתרת הסכום עליו התחייב מתוך 5 מיליון השקלים.

הבנקים, מצידם, מתנגדים וטוענים כי על בחרי להתחייב לכך שאם החברה גירעונית בתקופת ההקפאה, כך שחובה גדל, הכסף לא חוזר אל בחרי אלא נשאר בחברה.

אתמול בלילה העביר עו"ד מישל אוחיון, המייצג את חברת רב-בריח, לעו"ד רונן מטרי, המייצג את בנק לאומי ובנק הבינלאומי, שני הנושים הגדולים של החברה מבין הבנקים, את עיקרי תוכנית הבראה לתקופה של 30 יום. מהתוכנית עולה הצעה למינויו של עו"ד מטרי לנאמן משותף יחד עם עו"ד דן פרידמן. נציגי הבנקים ביקשו אתמול הבהרות לתוכנית. כמו כן, כוללת התוכנית מספר עקרונות: שיפור רכישת חומרי גלם ומשא ומתן מול ספקים, הפחתה בשעות הנוספות, צמצום עובדי כוח אדם ופיטורים של כ-10-20 מעובדי המפעל והקטנת הוצאות מימון והנהלה.